Rozpoczęcie działalności
2020-11-17
Organ reprezentujący
ZARZĄD FUNDACJI
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU FUNDACJI WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU FUNDACJI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU FUNDACJI, LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU FUNDACJI I PEŁNOMOCNIKA FUNDACJI ŁĄCZNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU FUNDACJI JEDNOOSOBOWEGO OŚWIADCZENIA W IMIENIU FUNDACJI SKŁADA PREZES ZARZĄDU FUNDACJI SAMODZIELNIE.
Organ nadzoru
RADA FUNDACJI
Cel działania
1. PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI NA RZECZ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH POPRZEZ WSPIERANIE ICH ORGANIZACYJNIE, TECHNICZNIE I FINANSOWO, GDY PROWADZĄ ONE DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNIE UŻYTECZNĄ W ZAKRESIE OŚWIATY I WYCHOWANIA, EDUKACJI, NAUKI PRZEZ PROWADZENIE ZGODNIE Z PRZEPISAMI OBOWIĄZUJĄCYMI NA OBSZARZE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ SZKÓŁ OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ ORAZ W INNYCH PRAWEM DOPUSZCZONYCH FORMACH REALIZACJI DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM PLACÓWEK ZAŁOŻONYCH I PROWADZONYCH OD WIELU LAT PRZEZ FUNDATORA; 2. PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE NAUKI, EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA, W TYM POWOŁYWANIE, ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ ORAZ PLACÓWEK W ROZUMIENIU PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R. O SYSTEMIE OŚWIATY I USTAWY Z DNIA 14 GRUDNIA 2016 R. PRAWO OŚWIATOWE LUB PRZEPISÓW INNYCH AKTÓW NORMATYWNYCH, KTÓRE W PRZYSZŁOŚCI MOGŁYBY ZASTĄPIĆ PRZEDMIOTOWE REGULACJE USTAWOWE, GDY TAKIE NOWE PLACÓWKI OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ MOGĄ PRZYCZYNIĆ SIĘ DO UTRZYMANIA TRADYCJI LUB UZUPEŁNIENIA OFERTY PLACÓWEK ZAŁOŻONYCH I PROWADZONYCH OD WIELU LAT PRZEZ FUNDATORA; 3. PODEJMOWANIE DZIAŁALNOŚCI WSPOMAGAJĄCEJ ROZWÓJ GOSPODARCZY, W TYM ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, W TYM ORGANIZOWANIE KURSÓW PRZYGOTOWAWCZYCH DO EGZAMINÓW I INNYCH UMOŻLIWIAJĄCYCH UZYSKANIE I ROZSZERZENIE WIEDZY; 4. WSPIERANIE DZIAŁAŃ DLA ZAPEWNIENIA ODPOWIEDNICH WARUNKÓW LOKALOWYCH DLA DALSZEGO ROZWOJU PLACÓWEK OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM PROWADZONYCH PRZEZ FUNDATORA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH, W TYM BUDOWA KOMPLEKSU SZKOLNEGO SZKÓŁ OKREŚLONYCH W PKT. 1; 5. PROMOWANIE DZIAŁALNOŚCI CHARYTATYWNEJ, W TYM DZIAŁAŃ ORAZ POSTAW MOGĄCYCH ZAPEWNIAĆ GROMADZENIE ŚRODKÓW MATERIALNYCH I FINANSOWYCH NA RZECZ PROGRAMU OŚWIATY I WYCHOWANIA REALIZOWANEGO W SZKOŁACH OKREŚLONYCH W PKT. 1; 6. PODEJMOWANIE DZIAŁALNOŚCI NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, W TYM ORGANIZOWANIE SPECJALNYCH WARUNKÓW NAUKI DLA DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH; 7. PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI WSPOMAGAJĄCEJ ROZWÓJ WSPÓLNOT I SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH, W TYM ORGANIZOWANIE RUCHU SPOŁECZNEGO WOKÓŁ CELÓW FUNDACJI, A TAKŻE ICH POPULARYZACJI W CAŁYM KRAJU PRZEZ WSPIERANIE WSPÓŁPRACY MIĘDZY RÓŻNYMI REGIONAMI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ PRZY UWZGLĘDNIENIU SPECYFIKI DOŚWIADCZEŃ ORAZ POTENCJAŁU TYCH REGIONÓW, JAKO CZYNNIKA TWORZĄCEGO NOWE SZANSE DLA ROZWOJU KRAJU; 8. PODEJMOWANIE DZIAŁALNOŚCI NA RZECZ PROMOCJI ZATRUDNIENIA I AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY I ZAGROŻONYCH ZWOLNIENIEM Z PRACY, W TYM WSPIERANIE STUDENTÓW I ABSOLWENTÓW STUDIÓW WYŻSZYCH, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KIERUNKÓW PEDAGOGICZNYCH, KTÓRZY BYLIBY ZAINTERESOWANI PRACĄ NA RZECZ FUNDACJI I JEJ SZKÓŁ LUB TEŻ SZKÓŁ ZAŁOŻONYCH ORAZ PROWADZONYCH PRZEZ FUNDATORA; 9. PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI WSPOMAGAJĄCEJ ROZWÓJ TECHNIKI, WYNALAZCZOŚCI I INNOWACYJNOŚCI ORAZ ROZPOWSZECHNIANIE I WDRAŻANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ TECHNICZNYCH W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ, W TYM TWORZENIE NARZĘDZI DO PROPAGOWANIA WSPÓŁPRACY ORAZ KREOWANIA NOWATORSKICH PROGRAMÓW NAUCZANIA WE WSPÓŁDZIAŁANIU ZE SZKOŁAMI WYŻSZYMI DLA ZAPEWNIENIA KADR O WYSOKICH KOMPETENCJACH W ZAKRESIE TECHNIKI, WYNALAZCZOŚCI I INNOWACYJNOŚCI, JAKO CZYNNIKA NIEZBĘDNEGO DLA DALSZEGO ROZWOJU GOSPODARCZEGO I SPOŁECZNEGO KRAJU