Kategoria produktowa: silnik, układ napędowy, hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy
STEJ-TRUCK to firma działająca od 2002 roku, specjalizująca się w sprzedaży nowych oraz używanych części do samochodów ciężarowych. W swojej ofercie posiada szeroki asortyment części do wszystkich marek samochodów ciężarowych, jednak główną specjalizacją firmy są podzespoły do marki DAF. STEJ-TRUCK oferuje części z takich kategorii jak silnik i osprzęt, akcesoria, oświetlenie, układ napędowy, układ chłodzenia, systemy elektryczne, hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie i wiele innych. Asortyment obejmuje produkty renomowanych producentów, takich jak Behr Hella, Bosch, DAF, Euroricambi, Fleetguard i wielu innych. Klienci mają możliwość zakupu m.in. przepustnicy, zaworów sterujących platformą, zaworów do poziomowania poduszek powietrznych, amortyzatorów zawieszenia kabiny, filtrów, zacisków hamulcowych, elementów układu wydechowego oraz wielu innych komponentów, dostępnych w magazynie lub na zamówienie. Firma zapewnia obsługę zamówień poprzez telefoniczne lub mailowe potwierdzenie oraz ustala koszty przesyłki w zależności od wagi, rozmiarów i miejsca dostawy.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Stej-truck osiągnęła 3 156 069 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 152 837 zł. Pozostałe przychody to 3232 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 638 395 zł.
Zysk netto wyniósł 514 442 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 789 017 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 156 069 zł w 2023 roku.
• 2 292 348 zł w 2022 roku.
• 1 532 276 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 128 610 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 514 442 zł w 2023 roku.
• 712 087 zł w 2022 roku.
• 738 153 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Stej-truck wynosi 629 tys. zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Stej-truck wynosi 5 814 300 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 652 487 zł a 8 813 261 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 453 575 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 5 814 300 zł w 2023 roku.
• 5 643 235 zł w 2022 roku.
• 4 706 721 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Stej-truck wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
• 0,07% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 273 552
zł.
Koszty operacyjne Stej-truck wyniosły 2 524 221
zł.
Wynagrodzenia stanowią 11%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
68 388 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 273 552 zł w 2023 roku
• 144 561 zł w 2022 roku
• 163 124 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
11% w 2023 roku
•
10% w 2022 roku
•
23% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Stej-truck wyniosła 2 630 891 zł.
a
ktywa trwałe to 172 337 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 458 553 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 630 891 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 2 203 315 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 427 575 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 657 723 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 630 891 zł w 2023 roku.
• 2 129 361 zł w 2022 roku.
• 1 501 035 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 20%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 23%.
Marża operacyjna wyniosła 20%.
Marża netto wyniosła 16%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Stej-truck wyniosły 427 575 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 630 891 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 16%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 106 894 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 427 575 zł w 2023 roku
• 440 487 zł w 2022 roku
• 524 248 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 16% w 2023 roku
• 21% w 2022 roku
• 35% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Stej-truck wykazała przychody na poziomie 3 156 069 zł.
Organizacja zarobiła 577 353 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 62 911 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 514 442 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 15 728 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 62 911 zł w 2023 roku
• 71 554 zł w 2022 roku
• 73 637 zł w 2021 roku
Organizacja Stej-truck wykazała zysk netto większy niż 70% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 48% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 58% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 21% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 86% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 88% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 76% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 74% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.005%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 70% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 48% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 58% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 21% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 86% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 88% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 76% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 74% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.005%.