FRUTAVITA to polska firma specjalizująca się w sprzedaży zdrowej żywności,prowadząca zarówno sprzedaż detaliczną, jak i hurtową. Dzięki starannie dobranym produktom, które są sprowadzane z pewnych źródeł, firma ma na celu dostarczanie swoim klientom najwyższej jakości żywności, bogatej w składniki odżywcze. Asortyment sklepu obejmuje szeroki wachlarz produktów, w tym mąki (pszenna, ryżowa, gryczana, migdałowa), płatki (owsiane, kukurydziane), kasze (bulgur, jaglana, gryczana, kuskus), a także nasiona, orzechy, bakalie, owoce suszone i liofilizowane. FRUTAVITA stawia na zdrowe alternatywy dla tradycyjnych słodyczy oraz wysokowartościowe przekąski, takie jak bakalie w czekoladzie czy słodycze naturalne. Firma aktywnie współpracuje z różnymi sektorami gastronomicznymi, takimi jak piekarnie i zakłady cukiernicze, dostarczając im niezawodne składniki. Na uwagę zasługuje również bogaty asortyment suplementów diety i naturalnych słodzików. FRUTAVITA wyróżnia się wszechstronnością i dbałością o jakość na każdym etapie produkcji i sprzedaży, co czyni ją czołowym graczem na rynku zdrowej żywności.
Organizacja Frutavita osiągnęła 2 614 077 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 2 606 353 zł. Pozostałe przychody to 7724 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 586 045 zł.
Zysk netto wyniósł 20 308 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 653 519 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 2 614 077 zł w 2023 roku.
• 1 357 280 zł w 2022 roku.
• 276 691 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 5077 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 20 308 zł w 2023 roku.
• -99 688 zł w 2022 roku.
• -25 817 zł w 2020 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Frutavita wynosi 1 864 014 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
40 065 zł a 6 535 192 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 466 003 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 864 014 zł w 2023 roku.
• 904 854 zł w 2022 roku.
• 184 461 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Frutavita wynosi 0,25%. To oznacza, że firma ma szansę 0,25% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,042% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,25% w 2023 roku.
• 0,48% w 2022 roku.
• 0,14% w 2020 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Frutavita wyniosła 1 128 620 zł.
a
ktywa trwałe to 92 806 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 035 814 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 128 620 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 53 420 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 075 200 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 282 155 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 128 620 zł w 2023 roku.
• 555 692 zł w 2022 roku.
• 442 519 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 38%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.5 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Frutavita wyniosły 1 075 200 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 128 620 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 95%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 268 800 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 075 200 zł w 2023 roku
• 777 080 zł w 2022 roku
• 463 337 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 95% w 2023 roku
• 140% w 2022 roku
• 105% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Frutavita wykazała przychody na poziomie 2 614 077 zł.
Organizacja zarobiła 20 308 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 20 308 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2020 roku
Organizacja Frutavita wykazała zysk netto większy niż 53% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt".
Organizacja wykazała przychód większy niż 44% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 76% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 70% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.006%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 53% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 44% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 46% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 76% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 52% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 70% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.006%.