eKonsument to dynamiczna organizacja będąca częścią holdingu Lead Group S.A., specjalizująca się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań wspomagających relacje między konsumentami a sprzedawcami w handlu elektronicznym. Dzięki swojej wszechstronnej ofercie, które obejmuje Program Ochrony Klientów oraz platformy takie jak Regulaminy.org, Klauzule.com czy Blog.eKonsument.org, firma działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa i standardów sprzedaży online. Dodatkowo projekt Stop Scam koncentruje się na przeciwdziałaniu oszustwom internetowym, zapewniając spokój zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Oferta eKonsument obejmuje również narzędzie Firmeo, które wspiera sprzedawców w zarządzaniu ich działalnością. Firma, poprzez różnorodne inicjatywy, aktywnie wpływa na podnoszenie jakości obsługi konsumenckiej oraz przestrzeganie przepisów prawnych w e-commerce.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Ekonsument osiągnęła 6 955 977 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 6 955 977 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 943 756 zł.
Zysk netto wyniósł 3 012 221 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 391 195 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 6 955 977 zł w 2023 roku.
• 5 843 264 zł w 2022 roku.
• 3 539 422 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 602 444 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 3 012 221 zł w 2023 roku.
• 2 170 103 zł w 2022 roku.
• 1 768 284 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Ekonsument wynosi 3,25 mln zł.
EBITDA Ekonsument wynosi 3,29 mln zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Ekonsument wynosi 18 949 156 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 262 953 zł a 42 171 097 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 789 831 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 18 949 156 zł w 2023 roku.
• 14 207 288 zł w 2022 roku.
• 10 762 749 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Ekonsument wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,014% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,00% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 235 818
zł.
Koszty operacyjne Ekonsument wyniosły 3 710 608
zł.
Wynagrodzenia stanowią 6%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
47 164 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 235 818 zł w 2023 roku
• 227 393 zł w 2022 roku
• 180 846 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
6% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
•
10% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Ekonsument wyniosła 3 887 006 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 887 006 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 3 887 006 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 017 271 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 869 735 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 777 401 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 3 887 006 zł w 2023 roku.
• 2 573 300 zł w 2022 roku.
• 1 777 483 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 77%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 100%.
Marża operacyjna wyniosła 47%.
Marża netto wyniosła 43%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 15.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 20 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 8.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Ekonsument wyniosły 869 735 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 3 887 006 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 22%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 173 947 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 869 735 zł w 2023 roku
• 398 146 zł w 2022 roku
• 4150 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 22% w 2023 roku
• 15% w 2022 roku
• 0% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Ekonsument wykazała przychody na poziomie 6 955 977 zł.
Organizacja zarobiła 3 245 369 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 233 148 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 3 012 221 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 7% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 233 148 zł w 2023 roku
• 342 922 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku