Rozpoczęcie działalności
2015-02-25
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO REPREZENTOWANIA STOWARZYSZENIA, ZAWIERANIA UMÓW, UDZIELANIA PEŁNOMOCNICTW, ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ I SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WE WSZYSTKICH SPRAWACH, W TYM MAJĄTKOWYCH MATERIALNYCH I NIEMATERIALNYCH STOWARZYSZENIA SĄ UPRAWNIENI DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
1. OBRONA I KULTYWOWANIE DOROBKU POLSKIEJ TRADYCJI, POLSKIEJ TOŻSAMOŚCI I ODRĘBNOŚCI NARODOWEJ W ZAKRESIE TRADYCYJNIE WYTWARZANYCH WĘDLIN I POTRAW KUCHNI STAROPOLSKIEJ, 2. WSPIERANIE POLSKICH PRODUCENTÓW MIĘSA I WĘDLIN I INNYCH WYROBÓW WYTWARZANYCH TRADYCYJNYMI METODAMI, REPREZENTOWANIE ICH INTERESÓW PRZED ORGANAMI ADMINISTRACJI PAŃSTWOWEJ, SAMORZĄDOWEJ ORAZ ORGANAMI UNII EUROPEJSKIEJ, 3. WSPIERANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ ZMNIEJSZENIA WYMOGÓW UNII EUROPEJSKIEJ DOTYCZĄCYCH ZAWARTOŚCI WIELOPIERŚCIENIOWYCH WĘGLOWODORÓW AROMATYCZNYCH (WWA) W WĘDLINACH WYTWARZANYCH METODĄ TRADYCYJNĄ, 4. WSPIERANIE DZIAŁAŃ POLSKICH PRODUCENTÓW MIĘSA I WĘDLIN I INNYCH WYROBÓW WYTWARZANYCH TRADYCYJNYMI METODAMI, PODEJMOWANYCH PRZEZ NICH NA RZECZ POSZANOWANIA OBOWIĄZUJĄCEGO PORZĄDKU PRAWNEGO ORAZ ZASAD UCZCIWEJ KONKURENCJI, ZARÓWNO W ZWIĄZKU Z DZIAŁALNOŚCIĄ INNYCH PRODUCENTÓW MIĘSA I JEGO PRZETWORÓW JAK I FUNKCJONUJĄCYCH NA RYNKU PODMIOTÓW HANDLOWYCH, DOKONUJĄCYCH WPROWADZANIA WYROBÓW MIĘSNYCH I INNYCH DO SPRZEDAŻY DETALICZNEJ, 5. OPINIOWANIE PROJEKTÓW AKTÓW NORMATYWNYCH DOTYCZĄCYCH BRANŻY MIĘSNEJ I SPOŻYWCZEJ, ZASAD I WARUNKÓW JEJ FUNKCJONOWANIA, W TYM OKREŚLAJĄCYCH NORMY HIGIENICZNE, SANITARNE, TECHNOLOGICZNE I PRODUKCYJNE ORAZ INNE ZWIĄZANE Z PRODUKCJĄ ŻYWNOŚCI, 6. PROMOWANIE NA RYNKU KRAJOWYM ORAZ POZA JEGO GRANICAMI WĘDLIN I INNYCH WYROBÓW, WYPRODUKOWANYCH METODAMI OPARTYMI NA TRADYCJI ORAZ Z WYKORZYSTANIEM NATURALNYCH METOD PRZYGOTOWANIA I WĘDZENIA, 7. PROWADZENIE WSPÓLNYCH DZIAŁAŃ PROMUJĄCYCH WYROBY PRODUKOWANE METODAMI TRADYCYJNYMI, 8. STWORZENIE I PROMOCJĘ WSPÓLNEJ MARKI PRODUKTU, ORAZ DBANIE, O JAKOŚCI SPRZEDAWANYCH POD TĄ MARKĄ WYROBÓW, 9. INFORMOWANIE I PROMOWANIE WŚRÓD ORGANÓW PAŃSTWOWYCH ODPOWIEDZIALNYCH ZA TWORZENIE UNORMOWAŃ PRAWNYCH DOTYCZĄCYCH PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO W KRAJU U ZA GRANICĄ - WĘDLIN, WYROBÓW MIĘSNYCH I INNYCH PRODUKOWANYCH TRADYCYJNYMI METODAMI JAKO ZGODNYCH Z NATURĄ, TRADYCJĄ, TOŻSAMOŚCIĄ NARODOWĄ I KULTUROWĄ MIESZKAŃCÓW NASZEGO WOJEWÓDZTWA I KRAJU,