Usługi transportu kolejowego i drogowego w Europie Centralnej.
Wyspecjalizowane przewozy stali, węgla, drewna, papieru oraz wyrobów spożywczych i intermodalnych.
Terminale logistyczne z dostępem do infrastruktury kolejowej w Polsce i Rumunii.
System door-to-door łączący transport kolejowy i samochodowy.
Indywidualne podejście do klientów i monitorowanie dostaw.
Rail Logistics Polska Sp. z o.o. (RLP) to firma spedycyjna założona w 2015 roku, specjalizująca się w kompleksowych usługach transportu kolejowego i samochodowego. Z udziałowcami pochodzącymi z Rumunii i Polski, posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w spedycji na terenie Europy Centralnej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski, Rumunii, Słowacji, Węgier i Bułgarii. RLP dąży do uzyskania 2% udziału w rynku transportowym między Polską a Rumunią w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Firma świadczy usługi zgodnie z najwyższymi standardami profesjonalizmu i fachowej wiedzy, oferując indywidualne podejście do każdego klienta oraz terminowość dostaw dzięki codziennemu monitorowaniu przesyłek. Korzystając z infrastruktury magazynowej w Polsce i Rumunii, RLP dostarcza zintegrowane rozwiązania logistyczne dla transportu kolejowego, w tym przewóz całopociągowy oraz wysyłki grup wagonowych.Firma koncentruje się głównie na przewozach stali, węgla, drewna i wyrobów papierniczych, a także transportu intermodalnego i wyrobów spożywczych. Na rynku polskim RLP oferuje atrakcyjne ekonomicznie alternatywy dla transportu samochodowego, szczególnie dla masowych wysyłek towarów. W obszarze transportu drogowego, firma organizuje przewozy FTL i LTL, głównie w ruchu międzynarodowym, ze szczególnym naciskiem na trasy między Polską, Rumunią, Włochami i Belgią. Zespół wysoko wykwalifikowanych specjalistów zapewnia elastyczne dostosowanie usług do indywidualnych potrzeb każdego klienta.Dzięki terminalom posiadającym dostęp do infrastruktury kolejowej, RLP oferuje także usługi przeładunku z wagonu na samochód lub magazyn i realizuje transport w systemie door-to-door, łącząc ekologiczne zalety transportu kolejowego z elastycznością transportu samochodowego.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Rail logistics polska osiągnęła 23 150 900 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 22 785 205 zł. Pozostałe przychody to 365 695 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 062 495 zł.
Zysk netto wyniósł 722 710 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 483 823 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 23 150 900 zł w 2023 roku.
• 29 811 597 zł w 2022 roku.
• 9 908 431 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 74 996 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 722 710 zł w 2023 roku.
• 1 062 413 zł w 2022 roku.
• -377 034 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Rail logistics polska wynosi 850 tys. zł.
EBITDA Rail logistics polska wynosi 858 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
85 480 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 849 781 zł w
2023 roku.
• 1 267 228 zł w
2022 roku.
• -375 475 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
86 899 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 858 295 zł w
2023 roku.
• 1 276 516 zł w
2022 roku.
• -370 057 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Rail logistics polska wynosi 18 509 690 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
184 918 zł a 57 877 249 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 585 760 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 18 509 690 zł w 2023 roku.
• 24 124 050 zł w 2022 roku.
• 6 605 621 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Rail logistics polska wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,020% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,29% w 2022 roku.
• 1,76% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 143 629
zł.
Koszty operacyjne Rail logistics polska wyniosły 21 935 424
zł.
Wynagrodzenia stanowią 1%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
2028 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 143 629 zł w 2023 roku
• 126 435 zł w 2022 roku
• 97 534 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
1% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
•
1% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Rail logistics polska wyniosła 1 642 694 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 642 694 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 642 694 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 246 557 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 396 137 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -246 099 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 642 694 zł w 2023 roku.
• 4 469 962 zł w 2022 roku.
• 989 424 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 44%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 293%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 40.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Rail logistics polska wyniosły 1 396 137 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 642 694 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 85%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -197 066 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 396 137 zł w 2023 roku
• 4 946 115 zł w 2022 roku
• 2 707 990 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 85% w 2023 roku
• 111% w 2022 roku
• 274% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Rail logistics polska wykazała przychody na poziomie 23 150 900 zł.
Organizacja zarobiła 852 422 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 129 712 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 722 710 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 15% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 10 746 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 129 712 zł w 2023 roku
• 143 339 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku