SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI MOGĄ SKŁADAĆ PREZES ZARZĄDU I WICEPREZES ZARZĄDU KAŻDY Z NICH DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE.
Cel działania
A)WSPIERANIE RODZICÓW W REALIZACJI OBOWIĄZKU ZAPEWNIENIA DZIECIOM WARUNKÓW UMOŻLIWIAJĄCYCH REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ OBEJMUJĄCEJ NA DANYM ETAPIE KSZTAŁCENIA B)UPOWSZECHNIANIE WOLNEJ EDUKACJI DEMOKRATYCZNEJ, CZYLI EDUKACJI OPARTEJ NA ŚWIADOMYM UCZENIU SIĘ Z WŁASNEJ WOLI W SPOŁECZNOŚCI RÓWNYCH PRAW I WZAJEMNEGO SZACUNKU. C)PROWADZENIE I PROMOWANIE INNOWACYJNEJ I ALTERNATYWNEJ DZIAŁALNOŚCI OŚWIATOWEJ I EDUKACYJNEJ. D)ZMIANA SYSTEMU KSZTAŁCENIA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, E)WPROWADZENIE NOWOCZESNYCH, PROSPOŁECZNYCH TECHNIK NAUCZANIA, F)DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA NA RÓŻNYCH SZCZEBLACH KSZTAŁCENIA G)DZIAŁANIE NA RZECZ ŚRODOWISK ZAGROŻONYCH PATOLOGIĄ I MARGINALIZACJĄ SPOŁECZNĄ, I)WSPIERANIE AKTYWNOŚCI KULTURALNEJ, ARTYSTYCZNEJ, SPORTOWEJ, EKOLOGICZNEJ I PROSPOŁECZNEJ, J)DZIAŁANIE NA RZECZ INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ K)DZIAŁANIE NA RZECZ UPOWSZECHNIANIA WOLNOŚCI I PRAW CZŁOWIEKA, SWOBÓD OBYWATELSKICH, ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ POPULARYZACJI IDEI "WOLNEJ SZKOŁY" L)WSPIERANIE ROZWOJU INICJATYW LOKALNYCH I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. Ł)WSPIERANIE ROZWOJU RODZINY POJMOWANEJ JAKO MIEJSCE TWÓRCZEGO WZRASTANIA ZARÓWNO DZIECI JAK I RODZICÓW M)PROMOWANIE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO TAK RODZICÓW JAK I DZIECI; KSZTAŁTOWANIE W DZIECIACH I W RODZICACH POSTAWY KRYTYCZNEGO OBSERWATORA RZECZYWISTOŚCI ORAZ WSKAZYWANIE NARZĘDZI DO JEJ ZMIENIANIA N)PRZECIWDZIAŁANIE SPOŁECZNEJ I ZAWODOWEJ IZOLACJI RODZICÓW ORAZ WSPIERANIE AKTYWNOŚCI NA RZECZ WŁASNEGO ROZWOJU (W TYM W SPOSÓB SZCZEGÓLNY WSPIERANIE RODZICÓW NAJMŁODSZYCH DZIECI, MATEK SAMOTNIE WYCHOWUJĄCYCH DZIECI ORAZ OSÓB STARSZYCH I OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W KRYZYSIE EMOCJONALNYM) O)WSPIERANIE REHABILITACJI MEDYCZNO-SPOŁECZNEJ OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI, P)PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU I ZAWODOWEMU RODZIN Z PROBLEMEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI, R)PROPAGOWANIE IDEI POMOCY WZAJEMNEJ I WSPARCIA ŚRODOWISKOWEGO, S)PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU OSÓB STARSZYCH Z ŻYCIA SPOŁECZNEGO I ZAWODOWEGO, PUNKTY T I U JAK W STATUCIE
Decyzje podejmowane wspólnie przez dzieci i dorosłych
Wsparcie rozwoju społecznego i emocjonalnego
wspieranie rozwoju dzieci poprzez autonomiczne i empatyczne podejście do nauki. Organizacja uznaje, że każde dziecko ma naturalny pęd do zdobywania wiedzy i rozwijania swoich umiejętności, co motywuje je do nauki bez potrzeby zewnętrznego przymusu. Kluczowym celem szkoły jest zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa, wsparcia ze strony grupy oraz autonomii w podejmowaniu decyzji dotyczących własnej edukacji.
Fundacja Wolna Szkoła realizuje swoje idee poprzez różnorodne działania. Dzieci same wybierają, czym chcą się zajmować, co chcą poznać i jakie umiejętności chcą rozwijać. W szkole dostępne są zarówno zajęcia prowadzone przez dorosłych, jak i przez innych uczniów, co pozwala na zaspokojenie różnych zainteresowań dzieci. Lekcje nie są obowiązkowe i nie kończą się tradycyjnymi ocenami, co z kolei sprzyja motywacji i szybkiemu przyswajaniu wiedzy przez dzieci.
Każdy dzień w Wolnej Szkole ma swoje stałe punkty, takie jak poranne spotkania, podczas których dzieci i mentorzy omawiają plany na dany dzień. Plan dnia zawiera różnorodne zajęcia tematyczne, czas na wspólne posiłki oraz przestrzeń do realizacji własnych pomysłów. Decyzje związane ze społecznością szkolną podejmowane są wspólnie przez dzieci i dorosłych w oparciu o model konsensualny, co pozwala na aktywną współpracę i rozwijanie umiejętności społecznych.
Fundacja szczególnie dba o rozwój świadomości i akceptacji siebie wśród uczniów, relacje z innymi, poczucie wspólnoty oraz procesy uczenia się. Dzięki temu Wolna Szkoła tworzy przestrzeń, w której dzieci mogą bez przeszkód realizować swój potencjał w zgodzie ze sobą i otoczeniem.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki