Adres
UL. KS. IGNACEGO SKORUPKI, 5
Rozpoczęcie działalności
2014-08-01
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Email
fundacja@prokolej.pl
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU FUNDACJI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z JEDNYM CZŁONKIEM ZARZĄDU LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
A) POSZERZANIE MOŻLIWOŚCI I WSPIERANIE ROZWOJU TRANSPORTU KOLEJOWEGO; B) TWORZENIE SPRZYJAJĄCYCH WARUNKÓW DLA ROZWOJU POLITYKI NA RZECZ KOLEI; C) POPRAWA WIZERUNKU POLSKIEGO RYNKU KOLEJOWEGO; D) WSPIERANIE I ROZWÓJ ZRÓWNOWAŻONEGO I EKOLOGICZNEGO TRANSPORTU, OCHRONY I EGZEKWOWANIA PRAW PASAŻERÓW I UŻYTKOWNIKÓW INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ; E) PUBLICZNA PREZENTACJA POTENCJAŁU I POTRZEB SEKTORA TRANSPORTU KOLEJOWEGO; F) KSZTAŁTOWANIE PRAWIDŁOWYCH I TRANSPARENTNYCH RELACJI POMIĘDZY RÓŻNYMI GRUPAMI UCZESTNIKÓW PROCESU TRANSPORTOWEGO, W TYM KOLEJOWEGO; G) WSPIERANIE ORAZ PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ POPRAWY JAKOŚCI INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ, ZWIĘKSZANIA INWESTYCJI NA RZECZ KOLEI ORAZ EFEKTYWNEGO WYKORZYSTYWANIA DOSTĘPNYCH FUNDUSZY; H) WSPIERANIE ORAZ PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ ZWIĘKSZENIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH POZYSKIWANYCH Z UNII EUROPEJSKIEJ, W SZCZEGÓLNOŚCI NA ROZWÓJ KOLEI, W TYM MODERNIZACJĘ TABORU I INFRASTRUKTURY ORAZ PEŁNEGO I EFEKTYWNEGO ICH WYKORZYSTYWANIA; I) WSPIERANIE ORAZ PODEJMOWANIE INICJATYW NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA NA KOLEI I W RUCHU KOLEJOWYM W POLSCE; J) WSPIERANIE ORAZ PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ PRZECIWKO NIERÓWNEMU TRAKTOWANIU UCZESTNIKÓW RYNKU TRANSPORTOWEGO, W TYM KOLEJOWEGO; K) WSPIERANIE ORAZ PODEJMOWANIE INICJATYW NA RZECZ POPRAWY JAKOŚCI PRAWA KOLEJOWEGO W POLSCE, W TYM ZBLIŻENIA PRZEPISÓW ZWIĄZANYCH Z TRANSPORTEM KOLEJOWYM DO NAJLEPSZYCH ROZWIĄZAŃ STOSOWANYCH W EUROPIE; I) WSPIERANIE ORAZ PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ DOSTOSOWANIA KRAJOWYCH REGULACJI DOTYCZĄCYCH ZARZĄDCÓW INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ, JAK I REGULATORA RYNKU, DO PRZEPISÓW PRAWA UNIJNEGO.