Azymut sp. z o.o. prowadzi sklep internetowy "odziezkolarza.pl", który jestplatformą sprzedaży specjalistycznej odzieży kolarskiej. Oferta skupia się na wysokiej jakości produktach dystrybuowanych przez renomowane marki, takie jak Castelli czy SIDI. Sklep zrzesza stacjonarne sklepy rowerowe współpracujące z firmą Velo, co pozwala na łatwy dostęp do produktów zarówno online, jak i w lokalnych punktach sprzedaży. Azymut stawia na ekspresową realizację zamówień, bezpieczne zakupy oraz gwarancję doradztwa fachowego w wyborze odzieży. Klienci mogą korzystać z eBonów w ramach promocji oraz opcji odbioru osobistego zakupów w partnerskich sklepach. Dodatkowo, na platformie dostępne są różne metody płatności, w tym opcje ratalne oraz płatności odroczone. Cała oferta jest dostosowana do potrzeb rowerzystów, a proces zakupowy został zoptymalizowany, aby zminimalizować czas dostaw.
W skrócie
Sprzedaż odzieży kolarskiej online i offline.
Współpraca z lokalnymi sklepami rowerowymi.
Ekspresowa realizacja zamówień i ubezpieczenie przesyłek.
Możliwość odbioru osobistego w stacjonarnych punktach.
Program lojalnościowy z eBonami dla stałych klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Azymut osiągnęła 906 451 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 905 855 zł. Pozostałe przychody to 596 zł.
Całkowite koszty wyniosły 892 587 zł.
Zysk netto wyniósł 13 267 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 67 681 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 906 451 zł w 2022 roku.
• 983 448 zł w 2021 roku.
• 799 115 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 512 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 13 267 zł w 2022 roku.
• 10 810 zł w 2021 roku.
• 22 052 zł w 2020 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Azymut wynosi 784 919 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
127 549 zł a 2 266 127 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 70 377 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 784 919 zł w 2022 roku.
• 816 468 zł w 2021 roku.
• 730 444 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Azymut wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
• 0,01% w 2020 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Azymut wyniosła 331 984 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 20 086 zł.
a
ktywa obrotowe to 311 898 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 331 984 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 170 065 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 161 919 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 45 074 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 331 984 zł w 2022 roku.
• 249 008 zł w 2021 roku.
• 187 039 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 8%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -12.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Azymut wyniosły 161 919 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 331 984 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 49%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 14 130 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 161 919 zł w 2022 roku
• 92 210 zł w 2021 roku
• 41 051 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 7.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 49% w 2022 roku
• 37% w 2021 roku
• 22% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Azymut wykazała przychody na poziomie 906 451 zł.
Organizacja zarobiła 18 301 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5034 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 13 267 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 28% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 625 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5034 zł w 2022 roku
• 1227 zł w 2021 roku
• 3123 zł w 2020 roku
Organizacja Azymut wykazała zysk netto większy niż 58% organizacji z branży "Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach".
Organizacja wykazała przychód większy niż 59% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 41% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 70% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.0008%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 58% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2022 były wyższe niż 59% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była ona wyższa niż 52% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był wyższy niż 47% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 41% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 70% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 wynosił on 0.0008%.