Doradztwo techniczne w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego
Audyty i analizy opłacalności inwestycji infrastrukturalnych
Współpraca z uczelniami oraz instytucjami badawczymi
Bezpłatny dostęp do Internetowego Katalogu Systemów Barier Ochronnych
Opracowywanie projektów na zlecenie klientów, z uwzględnieniem najniższych kosztów mobilności
Instytut Dróg i Lotnisk (IDIL) to instytucja, która łączy naukę z praktyką, mająca na celu efektywne rozwiązywanie problemów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz budową, utrzymaniem i naprawą nawierzchni drogowych i lotniskowych. Dzięki współpracy z doświadczonymi ekspertami IDIL oferuje kompleksowe doradztwo techniczne, które obejmuje audyty bezpieczeństwa projektów drogowych oraz analizy opłacalności inwestycji infrastrukturalnych. Instytut kładzie szczególny nacisk na detal, co gwarantuje, że żaden istotny element nie zostanie pominięty w realizacji projektów. W ramach swojej misji, IDIL dostarcza klientom nie tylko rozwiązania naukowe, ale również praktyczne, które mają na celu zminimalizowanie kosztów mobilności przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów użytkowych. Znanym projektem realizowanym przez instytut jest Internetowy Katalog Systemów Barier Ochronnych, który udostępnia informacje o dostępnych barierach na polskim rynku. IDIL współpracuje z czołowymi uczelniami technicznymi, co potwierdza jego silne zaplecze naukowe oraz zdolność do odpowiadania na aktualne potrzeby branży drogowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut dróg i lotnisk osiągnęła 260 964 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 242 458 zł. Pozostałe przychody to 18 506 zł.
Całkowite koszty wyniosły 210 186 zł.
Zysk netto wyniósł 32 272 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 22 948 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 260 964 zł w 2023 roku.
• 508 631 zł w 2022 roku.
• 108 496 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 7093 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 32 272 zł w 2023 roku.
• 120 788 zł w 2022 roku.
• 17 971 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Instytut dróg i lotnisk wynosi 19 tys. zł.
EBITDA Instytut dróg i lotnisk wynosi 26 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
4803 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 18 568 zł w
2023 roku.
• 133 092 zł w
2022 roku.
• 18 488 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
5951 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 26 368 zł w
2023 roku.
• 133 092 zł w
2022 roku.
• 18 488 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut dróg i lotnisk wynosi 634 782 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
322 720 zł a 1 769 166 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 69 833 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 634 782 zł w 2023 roku.
• 1 129 755 zł w 2022 roku.
• 361 140 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut dróg i lotnisk wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,011% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,05% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 169 852
zł.
Koszty operacyjne Instytut dróg i lotnisk wyniosły 223 890
zł.
Wynagrodzenia stanowią 76%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
21 071 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 169 852 zł w 2023 roku
• 78 470 zł w 2022 roku
• 41 556 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
7.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
76% w 2023 roku
•
21% w 2022 roku
•
46% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut dróg i lotnisk wyniosła 527 000 zł.
a
ktywa trwałe to 70 322 zł.
a
ktywa obrotowe to 456 678 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 527 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 442 292 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 84 708 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 55 298 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 527 000 zł w 2023 roku.
• 490 021 zł w 2022 roku.
• 608 850 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 6%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 8%.
Marża netto wyniosła 12%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut dróg i lotnisk wyniosły 84 708 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 527 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 16%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 11 271 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 84 708 zł w 2023 roku
• 80 002 zł w 2022 roku
• 319 618 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 16% w 2023 roku
• 16% w 2022 roku
• 53% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut dróg i lotnisk wykazała przychody na poziomie 260 964 zł.
Organizacja zarobiła 36 867 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 4595 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 32 272 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 12% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 766 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 4595 zł w 2023 roku
• 12 653 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Instytut dróg i lotnisk wykazała zysk netto większy niż 54% organizacji z branży "Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne".
Organizacja wykazała przychód większy niż 39% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 38% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 57% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.0009%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 54% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 39% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 56% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 30% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 38% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 57% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.0009%.