SĄD REJONOWY KATOWICE-WSCHÓD W KATOWICACH, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU GDY ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY,DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA UMÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONYCH JEST DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Sprzedaż sprzętu komputerowego i elektroniki użytkowej
Oferowanie szerokiej gamy laptopów, komputerów stacjonarnych i tabletów
Wysoka liczba punktów sprzedaży stacjonarnej w Polsce
Dostępność oprogramowania i akcesoriów do urządzeń mobilnych
Regularne aktualizacje oferty z nowinkami rynkowymi
Alsens Marketing to renomowany sklep komputerowy, który istnieje na rynku od 2003 roku. Specjalizuje się w sprzedaży sprzętu komputerowego oraz elektroniki użytkowej. Klienci mogą znaleźć w ofercie szeroki wachlarz produktów, w tym laptopy, komputery stacjonarne, tablety, a także bogaty wybór akcesoriów komputerowych. Firma wyróżnia się nie tylko różnorodnością asortymentu, ale także dostępnością niemal 500 stacjonarnych punktów sprzedaży w Polsce, co czyni ją jednym z wiodących dostawców sprzętu komputerowego w kraju. Poza sprzedażą, Alsen oferuje również programy i oprogramowanie dla firm oraz szereg akcesoriów do urządzeń mobilnych. Z perspektywy technologicznej, sklep regularnie aktualizuje swoją ofertę o nowinki rynkowe, co pozwala klientom na bieżąco korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych. Misją Alsens Marketing jest dostarczanie wysokiej jakości produktów oraz profesjonalnej obsługi, co przekłada się na zaufanie wielu klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Alsen marketing osiągnęła 281 967 511 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 281 905 520 zł. Pozostałe przychody to 61 991 zł.
Całkowite koszty wyniosły 280 230 481 zł.
Zysk netto wyniósł 1 675 039 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 19 452 050 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 281 967 511 zł w 2024 roku.
• 219 306 283 zł w 2023 roku.
• 221 599 200 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 520 701 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 675 039 zł w 2024 roku.
• 1 169 045 zł w 2023 roku.
• 1 292 828 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Alsen marketing wynosi 2,19 mln zł.
EBITDA Alsen marketing wynosi 2,38 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
577 894 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 187 400 zł w
2024 roku.
• 1 445 555 zł w
2023 roku.
• 1 361 371 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
580 087 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 382 360 zł w
2024 roku.
• 1 598 912 zł w
2023 roku.
• 1 531 046 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Alsen marketing wynosi 200 949 059 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 270 564 zł a 704 918 779 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 14 436 554 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 200 949 059 zł w 2024 roku.
• 155 894 655 zł w 2023 roku.
• 157 041 613 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Alsen marketing wynosi 0,52%. To oznacza, że firma ma szansę 0,52% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,381% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,52% w 2024 roku.
• 0,54% w 2023 roku.
• 0,50% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 662 433
zł.
Koszty operacyjne Alsen marketing wyniosły 279 718 120
zł.
Wynagrodzenia stanowią 1%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
9153 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 662 433 zł w 2024 roku
• 2 959 513 zł w 2023 roku
• 2 251 393 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
1% w 2024 roku
•
1% w 2023 roku
•
1% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Alsen marketing wyniosła 95 081 897 zł.
a
ktywa trwałe to 3 363 231 zł.
a
ktywa obrotowe to 91 718 666 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 95 081 897 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 360 752 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 86 721 145 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 10 969 968 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 95 081 897 zł w 2024 roku.
• 46 939 215 zł w 2023 roku.
• 45 554 248 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 20%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Alsen marketing wyniosły 86 721 145 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 95 081 897 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 91%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 10 288 160 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 86 721 145 zł w 2024 roku
• 40 253 502 zł w 2023 roku
• 40 037 579 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 91% w 2024 roku
• 86% w 2023 roku
• 88% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Alsen marketing wykazała przychody na poziomie 281 967 511 zł.
Organizacja zarobiła 2 134 823 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 459 784 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 675 039 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 22% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 64 232 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 459 784 zł w 2024 roku
• 326 172 zł w 2023 roku
• 327 160 zł w 2021 roku
Organizacja Alsen marketing wykazała zysk netto większy niż 92% organizacji z branży "Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 12% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 14% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 30% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 96% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 60%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 92% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 82% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 12% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 14% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 30% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 60%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Ab
posiada 1000 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 25.08.2011 jest
Ab
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.01.2009 do 25.08.2011
był Ab
kontrolując 100% udziałów.