OŚRODEK BADAWCZY EKONOMIKI TRANSPORTU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS
0000288470
NIP
5251000454
REGON
010885120

Podsumowanie

icon cil:factory_____a05df5
aktywa
470 tys.
icon uil:money-withdrawal_____a05df5
przychód
1,9 mln
icon fluent:money-hand-24-regular_____a05df5
zysk
106 tys.
icon healthicons:money-bag-outline_____a05df5
wartość firmy
1,7 mln
Info
Województwo
MAZOWIECKIE
Miejscowość
WARSZAWA
Adres
HOŻA, 86
Kod pocztowy
00-682
Rejestracja
2007-10-02
Rozpoczęcie działalności
1995-02-07
Kapitał zakładowy
162150,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Strona www
Email
biuro@obet.com.pl
Forma prawna
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Forma własności
WŁASNOŚĆ SKARBU PAŃSTWA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU.
Opis
Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu (OBET) to instytucja z siedzibą w Warszawie,która specjalizuje się w badaniach oraz analizach związanych z problematyką transportu o charakterze ekonomiczno-finansowym. Działalność OBET obejmuje m.in. przygotowywanie strategii rozwoju transportu, studiów wykonalności oraz biznesplanów, co sprawia, że jest istotnym graczem na rynku usług doradczych w obszarze transportu. Obsługuje różnorodne projekty badawcze, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego, angażując się w analizy dotyczące modernizacji infrastruktury oraz taboru kolejowego. Oprócz działalności naukowej, Ośrodek proponuje wynajem biur w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Warszawy, co czyni go również miejscem sprzyjającym prowadzeniu działalności gospodarczej. Kładzie duży nacisk na współpracę z innymi podmiotami realizującymi projekty badawcze, co potwierdza jego aktywność i znaczenie w branży.
W skrócie
  • Badania nad ekonomiką transportu
  • Przygotowywanie strategii i studiów wykonalności
  • Analizy dotyczące transportu kolejowego
  • Wynajem powierzchni biurowej w centrum Warszawy
  • Współpraca w projektach badawczych

Podstawowe wyniki finansowe

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Ośrodek badawczy ekonomiki transportu osiągnęła 1 852 393 zł przychodów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody operacyjne wyniosły 1 835 274 zł. Pozostałe przychody to 17 119 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite koszty wyniosły 1 729 343 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto wyniósł 105 931 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Spółka wykazuje rosnące przychody w czasie. Średni wzrost przychodów wynosi 7028 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 852 393 zł w 2023 roku.
• 1 593 264 zł w 2022 roku.
• 1 323 692 zł w 2021 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zyski spółki mają również rosnącą tendencję w czasie. Średni wzrost zysków wynosi 14 968 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 105 931 zł w 2023 roku.
• 76 469 zł w 2022 roku.
• -119 647 zł w 2021 roku.

Wycena

icon ic:baseline-info Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Szacunkowa wycena organizacji Ośrodek badawczy ekonomiki transportu wynosi 1 663 368 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 4714 zł a 4 630 983 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość organizacji powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 8413 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 663 368 zł w 2023 roku.
• 1 368 053 zł w 2022 roku.
• 882 461 zł w 2021 roku.

Ryzyko niewypłacalności

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Ośrodek badawczy ekonomiki transportu wynosi 0,28%. To oznacza, że firma ma szansę 0,28% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności rośnie w czasie. Przeciętny wzrost ryzyka w czasie wynosi 0,028% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,28% w 2023 roku.
• 0,23% w 2022 roku.
• 0,40% w 2021 roku.

Bilans

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość aktywów Ośrodek badawczy ekonomiki transportu wyniosła 469 512 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa trwałe to 25 323 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa obrotowe to 444 189 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość pasywów wyniosła 469 512 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitał (fundusz) własny to 6286 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 463 226 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zmniejsza całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni spadek wartości aktywów wynosi -41 080 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 469 512 zł w 2023 roku.
• 477 596 zł w 2022 roku.
• 265 333 zł w 2021 roku.

Rentowność

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 23%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 1,685%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna wyniosła 5%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto wyniosła 6%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.4 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 280.3 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.8 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania Ośrodek badawczy ekonomiki transportu wyniosły 463 226 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 469 512 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 99%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite zobowiązania organizacji rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 33 781 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 463 226 zł w 2023 roku
• 517 476 zł w 2022 roku
• 381 682 zł w 2021 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 10.4 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 99% w 2023 roku
• 108% w 2022 roku
• 144% w 2021 roku

Podatek dochodowy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Ośrodek badawczy ekonomiki transportu wykazała przychody na poziomie 1 852 393 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zarobiła 105 931 zł brutto (przed opodatkowaniem).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 105 931 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy obciążający organizację obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -2153 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Ośrodek badawczy ekonomiki transportu wykazała zysk netto większy niż 89% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych".
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała przychód większy niż 91% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 79% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 88% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 60% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 56% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 73% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 99% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 89% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody na tle rynku powiększają się w czasie. W 2023 były wyższe niż 91% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość aktywów na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była ona wyższa niż 79% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był wyższy niż 88% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 99% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział w rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 wynosił on 0.3%.

Powiązania


Historia powiązań


Udziałowcy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Właściwego Do Spraw Transportu posiada 3243 udziałów, które stanowią 100% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największym udziałowcem od 10.05.2024 jest Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Właściwego Do Spraw Transportu kontrolujący 100% udziałów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największym udziałowcem w okresie od 01.03.2024 do 10.05.2024 był Skarb Państwa Reprezentowany Przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.a. Z Siedzibą W Warszawie kontrolując 100% udziałów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W okresie od 02.10.2007 do 01.03.2024 najwięcej udziałów posiadała Skarb Państwa Reprezentowany Przez Ministra Skarbu Państwa. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.