Produkcja zapałek standardowych, świecowych, grillowych i kominkowych.
Oferta podpałek i rozpałek do pieców, grillów i kominków.
Likwidacja spółki z powodu trudności ekonomicznych i spadku popytu.
Dbałość o ekologię, produkty wolne od siarki i substancji szkodliwych.
PCC Consumer Products Czechowice S.A. to uznany producent zapałek, który przez długie lata dostarczał różnorodne produkty zapalające na rynek polski. Oferta firmy obejmowała zapałki standardowe, świecowe, grillowe, kominkowe oraz specjalistyczne, a także podpałki i rozpałki do pieców, grillów i kominków. W związku z trudnościami ekonomicznymi oraz zmniejszającym się popytem na zapałki, a także wpływem pandemii COVID-19, 26 listopada 2020 roku, nadzwyczajne walne zgromadzenie podjęło decyzję o likwidacji spółki. Cały proces likwidacji trwał kilka miesięcy, a przedsięwzięcie obejmowało również sprzedaż sprzętu i składników majątku przedsiębiorstwa. Produkty PCC wykazują wysokie standardy bezpieczeństwa, nie zawierają substancji szkodliwych oraz siarki, co czyni je ekologicznymi i bezpiecznymi w użyciu.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Pcc consumer products czechowice osiągnęła 912 019 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 911 842 zł. Pozostałe przychody to 177 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 419 677 zł.
Strata netto wyniosła 1 507 834 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -3 745 856 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 912 019 zł w 2023 roku.
• 2 895 445 zł w 2022 roku.
• 4 660 231 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 45 153 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -1 507 834 zł w 2023 roku.
• -253 647 zł w 2022 roku.
• -2 733 418 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Pcc consumer products czechowice wynosi -298 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
228 274 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -297 587 zł w
2023 roku.
• 894 336 zł w
2022 roku.
• -1 657 102 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Pcc consumer products czechowice wynosi 608 013 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 2 280 048 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -3 882 938 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 608 013 zł w 2023 roku.
• 1 930 297 zł w 2022 roku.
• 3 106 821 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Pcc consumer products czechowice wynosi 7,1%. To oznacza, że firma ma szansę 7,1% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 1,006% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 7,1% w 2023 roku.
• 2,49% w 2022 roku.
• 5,2% w 2021 roku.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
•
0% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Pcc consumer products czechowice wyniosła 1 327 601 zł.
a
ktywa trwałe to 621 776 zł.
a
ktywa obrotowe to 705 825 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 327 601 zł.
k
apitał (fundusz) własny to -18 366 210 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 19 693 811 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 324 290 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 327 601 zł w 2023 roku.
• 2 329 609 zł w 2022 roku.
• 3 057 616 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -114%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 8%.
Marża operacyjna wyniosła -33%.
Marża netto wyniosła -165%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -17.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.2 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -26.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Pcc consumer products czechowice wyniosły 19 693 811 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 327 601 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 1,483%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 584 346 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 19 693 811 zł w 2023 roku
• 19 187 985 zł w 2022 roku
• 19 662 345 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 239.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 1483% w 2023 roku
• 824% w 2022 roku
• 643% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Pcc consumer products czechowice wykazała przychody na poziomie 912 019 zł.
Organizacja zarobiła -1 507 834 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -1 507 834 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -10 644 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku