Rozpoczęcie działalności
2006-05-17
Organ reprezentujący
ZARZĄD FUNDACJI
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU FUNDACJI DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE W TYM PREZES LUB WICEPREZES. PRZY CZYNNOŚCIACH KTÓRYCH PRZEDMIOTEM JEST ROZPORZĄDZENIE MIENIEM O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 10 000 PLN, WYMAGANA JEST ZGODA RADY NADZORCZEJ LUB JEJ PRZEWODNICZĄCEGO. SKŁADANIE OŚWIADCZEŃ WOLI, KTÓRYCH PRZEDMIOTEM JEST ROZPORZĄDZENIE MIENIEM O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 50 000 PLN, WYMAGA ZGODY RADY NADZORCZEJ.
Organ nadzoru
RADA NADZORCZA
Cel działania
1. KORZYSTAJĄC Z DOROBKU ORGANIZACYJNEGO I NAUKOWEGO PEDAGOGIUM - WYŻSZEJ SZKOŁY PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ W WARSZAWIE, CELEM FUNDACJI JEST PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI SPOŁECZNIE UŻYTECZNEJ POPRZEZ: 1. POPIERANIE INICJATYW I PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ SŁUŻĄCYCH WYCHOWANIU, WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI I EDUKACJI MŁODZIEŻY; 2. WSPIERANIE, PROMOWANIE I FINANSOWANIE ROZWOJU INTELEKTUALNEGO, BADAWCZEGO, ZAWODOWEGO, MATERIALNEGO OSÓB I INSTYTUCJI ZAJMUJĄCYCH SIĘ EDUKACJĄ; 3. WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH, SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH; 4. PROMOCJA KONCEPCJI TWÓRCZEJ RESOCJALIZACJI JAKO SPOSOBU PRZECIWDZIAŁANIA PATOLOGIOM I WYKLUCZENIOM SPOŁECZNYM; 5. POMOC MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM LUB ZNAJDUJĄCEJ SIĘ W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ; 6. POMOC W PODEJMOWANIU I UPOWSZECHNIANIU PRZEZ MŁODZIEŻ DZIAŁAŃ NA RZECZ: A. PROMOCJI MODELU ŻYCIA WOLNEGO OD UZALEŻNIEŃ, B. POPRAWY PORZĄDKU I BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO ORAZ PRZECIWDZIAŁANIA PATOLOGIOM SPOŁECZNYM, C. OBRONNOŚCI PAŃSTWA, D. KRZEWIENIA IDEI DEMOKRACJI I SAMORZĄDNOŚCI; 7. PROMOCJA ZATRUDNIENIA I AKTYWIZACJA ZAWODOWA OSÓB (SZCZEGÓLNIE MŁODZIEŻY) POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY I ZAGROŻONYCH ZWOLNIENIEM Z PRACY; 8. PROMOWANIE IDEI SAMORZĄDNOŚCI W WYMIARZE STUDENCKIM, ZAWODOWYM I TERYTORIALNYM; 9. POSZUKIWANIE I PROMOWANIE ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE ZWIĘKSZENIA EFEKTYWNOŚCI, POPRAWY JAKOŚCI I SKUTECZNEJ EWALUACJI W EDUKACJI; 10. ORGANIZOWANIE FORM DOSKONALENIA, W TYM SEMINARIÓW, KONFERENCJI, WYKŁADÓW, WARSZTATÓW I SZKOLEŃ UWZGLĘDNIAJĄCYCH SPECYFIKĘ NAUCZANIA PRZEDMIOTÓW LUB PROWADZONYCH ZAJĘĆ ORAZ DOTYCZĄCYCH OGÓLNEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA A TAKŻE UPOWSZECHNIAJĄCYCH WYNIKI BADAŃ NAUKOWYCH; 11. UPOWSZECHNIANIE WYNIKÓW BADAŃ NAUKOWYCH, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ŚRODOWISK NAUCZYCIELSKICH I AKADEMICKICH.