Mary Kay to międzynarodowa marka kosmetyczna, znana przede wszystkim z szerokiejoferty produktów do pielęgnacji skóry oraz kosmetyków dekoracyjnych. Działa na polskim rynku, dostarczając klientom nie tylko wysokiej jakości kosmetyki, ale również unikalny system sprzedaży – przez niezależne konsultantki kosmetyczne. To sprawia, że klienci mają bezpośredni dostęp do ekspertów, którzy pomagają w doborze odpowiednich produktów oraz oferują osobiste porady dotyczące pielęgnacji skóry. Mary Kay stosuje filozofię gwarancji 100% satysfakcji, co oznacza, że klienci mogą zwrócić nieotwarte produkty, jeśli nie są z nich zadowoleni. Marka kładzie duży nacisk na innowacje w swoich recepturach oraz inwestuje w badania prowadzone przez zespół naukowców, co pozwala na tworzenie nowoczesnych i efektywnych rozwiązań w kosmetykach. Historia Mary Kay sięga 1963 roku, kiedy to firma została założona przez Mary Kay Ash w Stanach Zjednoczonych, a od tego czasu rozwinęła swoją działalność o rynki na całym świecie. Misją firmy jest wzmacnianie kobiet oraz umożliwienie im osiągania sukcesów zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
W skrócie
Szeroka oferta kosmetyków do pielęgnacji i makijażu
Sprzedaż przez niezależne konsultantki kosmetyczne
Gwarancja 100% satysfakcji przy zakupach
Inwestycje w badania i rozwój produktów
Wsparcie kobiet w osiąganiu sukcesów
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Mary kay cosmetics poland osiągnęła 137 845 152 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 137 803 582 zł. Pozostałe przychody to 41 569 zł.
Całkowite koszty wyniosły 126 928 384 zł.
Zysk netto wyniósł 10 875 199 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 14 679 877 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 137 845 152 zł w 2023 roku.
• 110 523 807 zł w 2022 roku.
• 86 822 881 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 1 583 096 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 10 875 199 zł w 2023 roku.
• 3 415 896 zł w 2022 roku.
• 8 505 339 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Mary kay cosmetics poland wynosi 145 490 044 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
10 092 482 zł a 344 612 879 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 17 332 740 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 145 490 044 zł w 2023 roku.
• 93 782 203 zł w 2022 roku.
• 100 652 437 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Mary kay cosmetics poland wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,008% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Mary kay cosmetics poland wyniosła 29 946 612 zł.
a
ktywa trwałe to 1 926 326 zł.
a
ktywa obrotowe to 28 020 285 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 29 946 612 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 13 456 642 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 16 489 969 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 3 199 082 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 29 946 612 zł w 2023 roku.
• 25 197 706 zł w 2022 roku.
• 20 613 996 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 36%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 81%.
Marża operacyjna wyniosła 10%.
Marża netto wyniosła 8%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 7.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Mary kay cosmetics poland wyniosły 16 489 969 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 29 946 612 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 55%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 580 722 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 16 489 969 zł w 2023 roku
• 16 616 263 zł w 2022 roku
• 8 948 448 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 55% w 2023 roku
• 66% w 2022 roku
• 43% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Mary kay cosmetics poland wykazała przychody na poziomie 137 845 152 zł.
Organizacja zarobiła 14 139 058 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 3 263 860 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 10 875 199 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 23% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 425 298 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 3 263 860 zł w 2023 roku
• 1 540 225 zł w 2022 roku
• 1 921 966 zł w 2021 roku