Organizacja konferencji AV-POLAND poświęconej pojazdom autonomicznym.
Realizacja projektu AV-PL-ROAD w zakresie automatyzacji transportu.
Współpraca z instytucjami naukowymi oraz przemysłowymi.
Edukacja społeczeństwa na temat autonomicznych systemów transportowych.
Badania nad regulacjami prawnymi dla autonomicznych pojazdów.
Instytut Transportu Samochodowego, działający w Polsce od 70 lat, jest instytucją naukowo-badawczą skoncentrowaną na tematyce transportu drogowego oraz innowacji związanych z automatyzacją. Celem Instytutu jest rozwijanie wiedzy i technologii w obszarze motoryzacji, co realizowane jest poprzez organizację konferencji, prowadzenie badań oraz współpracę z różnymi instytucjami. Instytut angażuje się w popularyzację pojazdów autonomicznych, organizując wydarzenia takie jak AV-POLAND, które łączą przedstawicieli nauki, przemysłu oraz administracji. W ramach strategicznego projektu AV-PL-ROAD, Instytut współprace z Ministerstwem Infrastruktury i Politechniką Warszawską, dążąc do opracowania regulacji prawnych dotyczących autonomicznych pojazdów w Polsce. Instytut nie tylko prowadzi badania, ale także edukuje społeczeństwo na temat zmian w transporcie, organizując panele dyskusyjne oraz prezentując innowacje na różnych wydarzeniach. Dzięki ścisłej współpracy z kluczowymi podmiotami w branży, Instytut ma istotny wkład w rozwój i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w transporcie drogowym, co wpływa na bezpieczeństwo i efektywność systemów transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut transportu samochodoweg osiągnęła 30 787 340 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 29 739 635 zł. Pozostałe przychody to 1 047 705 zł.
Całkowite koszty wyniosły 28 644 585 zł.
Zysk netto wyniósł 1 095 050 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 524 836 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 30 787 340 zł w 2023 roku.
• 31 752 962 zł w 2022 roku.
• 31 717 423 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 180 162 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 095 050 zł w 2023 roku.
• 813 942 zł w 2022 roku.
• 1 675 543 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Instytut transportu samochodoweg wynosi 195 tys. zł.
EBITDA Instytut transportu samochodoweg wynosi 2,37 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
87 284 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 195 083 zł w
2023 roku.
• 375 430 zł w
2022 roku.
• 1 706 240 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
232 846 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 368 808 zł w
2023 roku.
• 3 384 493 zł w
2022 roku.
• 4 461 777 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut transportu samochodoweg wynosi 61 763 932 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
10 950 504 zł a 196 580 465 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 062 710 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 61 763 932 zł w 2023 roku.
• 61 085 948 zł w 2022 roku.
• 65 122 125 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut transportu samochodoweg wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
• 0,08% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 18 735 197
zł.
Koszty operacyjne Instytut transportu samochodoweg wyniosły 29 544 552
zł.
Wynagrodzenia stanowią 63%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
320 462 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 18 735 197 zł w 2023 roku
• 18 552 593 zł w 2022 roku
• 18 102 518 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
63% w 2023 roku
•
60% w 2022 roku
•
60% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut transportu samochodoweg wyniosła 75 446 133 zł.
a
ktywa trwałe to 46 793 202 zł.
a
ktywa obrotowe to 28 652 931 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 75 446 133 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 49 145 116 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 26 301 016 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 146 104 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 75 446 133 zł w 2023 roku.
• 69 657 060 zł w 2022 roku.
• 67 634 584 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut transportu samochodoweg wyniosły 26 301 016 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 75 446 133 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 35%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2 156 542 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 26 301 016 zł w 2023 roku
• 20 775 006 zł w 2022 roku
• 17 934 580 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 35% w 2023 roku
• 30% w 2022 roku
• 27% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut transportu samochodoweg wykazała przychody na poziomie 30 787 340 zł.
Organizacja zarobiła 1 117 555 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 22 505 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 095 050 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -9709 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 22 505 zł w 2023 roku
• 34 862 zł w 2022 roku
• 39 824 zł w 2021 roku
Organizacja Instytut transportu samochodoweg wykazała zysk netto większy niż 93% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 94% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 84% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 93% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 94% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 45% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 62% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
INSTYTUT TRANSPORTU SAMOCHODOWEG