Instytut Transportu Samochodowego, działający w Polsce od 70 lat, jest instytucjąnaukowo-badawczą skoncentrowaną na tematyce transportu drogowego oraz innowacji związanych z automatyzacją. Celem Instytutu jest rozwijanie wiedzy i technologii w obszarze motoryzacji, co realizowane jest poprzez organizację konferencji, prowadzenie badań oraz współpracę z różnymi instytucjami. Instytut angażuje się w popularyzację pojazdów autonomicznych, organizując wydarzenia takie jak AV-POLAND, które łączą przedstawicieli nauki, przemysłu oraz administracji. W ramach strategicznego projektu AV-PL-ROAD, Instytut współprace z Ministerstwem Infrastruktury i Politechniką Warszawską, dążąc do opracowania regulacji prawnych dotyczących autonomicznych pojazdów w Polsce. Instytut nie tylko prowadzi badania, ale także edukuje społeczeństwo na temat zmian w transporcie, organizując panele dyskusyjne oraz prezentując innowacje na różnych wydarzeniach. Dzięki ścisłej współpracy z kluczowymi podmiotami w branży, Instytut ma istotny wkład w rozwój i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w transporcie drogowym, co wpływa na bezpieczeństwo i efektywność systemów transportowych.
W skrócie
Organizacja konferencji AV-POLAND poświęconej pojazdom autonomicznym.
Realizacja projektu AV-PL-ROAD w zakresie automatyzacji transportu.
Współpraca z instytucjami naukowymi oraz przemysłowymi.
Edukacja społeczeństwa na temat autonomicznych systemów transportowych.
Badania nad regulacjami prawnymi dla autonomicznych pojazdów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut transportu samochodoweg osiągnęła 30 787 340 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 29 739 635 zł. Pozostałe przychody to 1 047 705 zł.
Całkowite koszty wyniosły 28 644 585 zł.
Zysk netto wyniósł 1 095 050 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 524 836 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 30 787 340 zł w 2023 roku.
• 31 752 962 zł w 2022 roku.
• 31 717 423 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 180 162 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 095 050 zł w 2023 roku.
• 813 942 zł w 2022 roku.
• 1 675 543 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut transportu samochodoweg wynosi 61 763 932 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
10 950 504 zł a 196 580 465 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 062 710 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 61 763 932 zł w 2023 roku.
• 61 085 948 zł w 2022 roku.
• 65 122 125 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut transportu samochodoweg wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut transportu samochodoweg wyniosła 75 446 133 zł.
a
ktywa trwałe to 46 793 202 zł.
a
ktywa obrotowe to 28 652 931 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 75 446 133 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 49 145 116 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 26 301 016 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 146 104 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 75 446 133 zł w 2023 roku.
• 69 657 060 zł w 2022 roku.
• 67 634 584 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 2%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut transportu samochodoweg wyniosły 26 301 016 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 75 446 133 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 35%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2 156 542 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 26 301 016 zł w 2023 roku
• 20 775 006 zł w 2022 roku
• 17 934 580 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 35% w 2023 roku
• 30% w 2022 roku
• 27% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut transportu samochodoweg wykazała przychody na poziomie 30 787 340 zł.
Organizacja zarobiła 1 117 555 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 22 505 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 095 050 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -9709 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 22 505 zł w 2023 roku
• 34 862 zł w 2022 roku
• 39 824 zł w 2021 roku
Organizacja Instytut transportu samochodoweg wykazała zysk netto większy niż 93% organizacji z branży "Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 94% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 96% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 84% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 93% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 94% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 96% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 45% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 62% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do INSTYTUT TRANSPORTU SAMOCHODOWEG