SĄD REJONOWY KATOWICE-WSCHÓD W KATOWICACH, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1. DLA WAŻNOŚCI OŚWIADCZEŃ DOTYCZĄCYCH FUNDUSZY STOWARZYSZENIA W GRANICACH OKREŚLONYCH PRZEZ ZATWIERDZONY PRELIMINARZ BUDŻETOWY, WYMAGANY JEST PODPIS OSOBY KIERUJĄCEJ BIUREM ORAZ OSOBY KIERUJĄCEJ KSIĘGOWOŚCIĄ STOWARZYSZENIA. 2. DLA WAŻNOŚCI OŚWIADCZEŃ DOTYCZĄCYCH INNYCH SPRAW MAJĄTKOWYCH STOWARZYSZENIA WYMAGANE SĄ PODPISY DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU.
Górnośląskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych (GSPD) to organizacja zajmująca się wsparciem przewoźników drogowych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Górnego Śląska. Stowarzyszenie oferuje szeroki wachlarz usług wspierających działalność firm transportowych, w tym uzyskiwanie licencji, zezwoleń oraz certyfikatów bezpieczeństwa. GSPD zapewnia także kompleksowe szkolenia dla kierowców, które pozwalają na podnoszenie kwalifikacji zawodowych i zgodność z obowiązującymi wymogami prawnymi. Jednym z unikalnych aspektów działalności GSPD jest pomoc w delegowaniu kierowców oraz w uzyskiwaniu wiz i ubezpieczeń, co znacząco ułatwia działalność międzynarodową. Organizacja zajmuje się również kwestiami związanymi z transportem towarów na własne potrzeby oraz zwrotem podatku VAT, co pozwala przewoźnikom na lepsze zarządzanie kosztami operacyjnymi. Stowarzyszenie jest aktywnie zaangażowane w kwestie prawno-podatkowe, oferując wsparcie, które pozwala przedsiębiorstwom transportowym na obniżenie podatków związanych z eksploatacją pojazdów. Dodatkowo, GSPD współpracuje z Inspekcją Transportu Drogowego, dbając o interesy rodzimych firm przewozowych. W ramach swoich działań, stowarzyszenie uczestniczy w ważnych wydarzeniach branżowych, takich jak Międzynarodowe Targi Transportu Drogowego i Spedycji SOLUTRANS, co pozwala na bieżące śledzenie trendów i zmian w przepisach oraz ich wdrażanie w życie swoich członków.Dzięki aktywnej współpracy z różnymi partnerami branżowymi i stałemu zaangażowaniu w doskonalenie oferowanych usług, GSPD jest kluczowym graczem w sektorze transportu drogowego w Polsce. Organizacja oferuje członkostwo, które przynosi wymierne korzyści firmom transportowym, pomagając im w pełni wykorzystać potencjał rynkowy przy wsparciu doświadczonej i profesjonalnej kadry.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc osiągnęła 348 346 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 348 346 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 262 278 zł.
Zysk netto wyniósł 86 068 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3164 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 348 346 zł w 2023 roku.
• 296 449 zł w 2022 roku.
• 215 466 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 12 153 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 86 068 zł w 2023 roku.
• 87 319 zł w 2022 roku.
• -45 630 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wynosi 88 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
12 370 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 87 615 zł w
2023 roku.
• 90 248 zł w
2022 roku.
• -42 765 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wynosi 801 974 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
225 472 zł a 1 204 950 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 75 808 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 801 974 zł w 2023 roku.
• 707 830 zł w 2022 roku.
• 273 299 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,03% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wyniosły 250 529
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-16 054 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 46 666 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
5.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
•
18% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wyniosła 381 508 zł.
a
ktywa obrotowe to 381 508 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 381 508 zł.
f
undusz własny to 300 630 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 80 878 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 39 006 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 381 508 zł w 2023 roku.
• 292 558 zł w 2022 roku.
• 221 769 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 23%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 29%.
Marża operacyjna wyniosła 28%.
Marża netto wyniosła 25%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wyniosły 80 878 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 381 508 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 21%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 5559 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 80 878 zł w 2023 roku
• 77 996 zł w 2022 roku
• 48 896 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 21% w 2023 roku
• 27% w 2022 roku
• 22% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wykazała przychody na poziomie 348 346 zł.
Organizacja zarobiła 86 068 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 86 068 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 2780 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Górnośląskie stowarzyszenie przewoźników drogowyc wykazała zysk netto większy niż 78% organizacji z branży "Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania".
Organizacja wykazała przychód większy niż 65% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 65% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 74% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 76% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 77% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 66% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.0004%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 78% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 65% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 65% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 45% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 74% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 76% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 77% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 66% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.0004%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
GÓRNOŚLĄSKIE STOWARZYSZENIE PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYC