SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - SAMODZIELNIE CZŁONEK ZARZĄDU; W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - ŁĄCZNIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM
Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska to część globalnej grupy Knorr-Bremse, którajest światowym liderem w produkcji systemów hamulcowych oraz dostawcą kluczowych podsystemów zapewniających bezpieczeństwo zarówno w transporcie kolejowym, jak i drogowym. Od założenia ponad 110 lat temu, firma dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo i niezawodność transportu pasażerskiego oraz towarowego. Knorr-Bremse w Polsce koncentruje się na systemach dla pojazdów kolejowych, oferując m.in. zaawansowane systemy hamulcowe, automatyczne systemy wejściowe, oraz klimatyzacyjne i elektryczne. Dzięki dużej różnorodności marek i produktów, takich jak New York Air Brake czy IFE, firma zaspokaja różnorodne potrzeby sektora transportu kolejowego. Działania Knorr-Bremse koncentrują się na zrównoważonym rozwoju, efektywności energetycznej oraz komfortu pasażerów, co czyni ją istotnym graczem w branży ekologicznego transportu. W swojej misji Knorr-Bremse podkreśla znaczenie wyjątkowego zarządzania cyklem życia produktów, co pozwala na dostarczanie efektywnych i niezawodnych rozwiązań opartych na nowoczesnych technologiach.
W skrócie
Producent systemów hamulcowych dla transportu kolejowego i drogowego.
Oferuje zaawansowane rozwiązania dla pojazdów szynowych, w tym systemy klimatyzacji i elektryczne.
Zajmuje się zarządzaniem cyklem życia produktów w zakresie transportu kolejowego.
Wspiera zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną w transporcie.
Dysponuje różnorodnym portfolio marek i technologii, dostosowanych do potrzeb rynku.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Knorr-bremse systemy kolejowe polska osiągnęła 275 088 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 273 385 000 zł. Pozostałe przychody to 1 703 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 259 031 000 zł.
Zysk netto wyniósł 14 354 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 20 995 500 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 275 088 000 zł w 2023 roku.
• 269 391 000 zł w 2022 roku.
• 280 500 000 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 1 038 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 14 354 000 zł w 2023 roku.
• 6 595 000 zł w 2022 roku.
• 23 488 000 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Knorr-bremse systemy kolejowe polska wynosi 280 396 000 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
39 588 000 zł a 687 720 000 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 18 290 042 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 280 396 000 zł w 2023 roku.
• 239 742 750 zł w 2022 roku.
• 327 390 500 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Knorr-bremse systemy kolejowe polska wynosi 16,18 mln zł.
EBITDA Knorr-bremse systemy kolejowe polska wynosi 15,27 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
1 115 500 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 16 175 000 zł w
2023 roku.
• 8 089 000 zł w
2022 roku.
• 29 230 000 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
1 192 833 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 15 271 000 zł w
2023 roku.
• 6 590 000 zł w
2022 roku.
• 27 436 000 zł w
2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Knorr-bremse systemy kolejowe polska wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,00% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Knorr-bremse systemy kolejowe polska wyniosła 100 300 000 zł.
a
ktywa trwałe to 5 196 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 95 104 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 100 300 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 52 784 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 47 516 000 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 4 235 167 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 100 300 000 zł w 2023 roku.
• 98 792 000 zł w 2022 roku.
• 95 262 000 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 14%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 27%.
Marża operacyjna wyniosła 6%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Knorr-bremse systemy kolejowe polska wyniosły 47 516 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 100 300 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 47%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 4 050 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 47 516 000 zł w 2023 roku
• 53 767 000 zł w 2022 roku
• 33 344 000 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 47% w 2023 roku
• 54% w 2022 roku
• 35% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Knorr-bremse systemy kolejowe polska wykazała przychody na poziomie 275 088 000 zł.
Organizacja zarobiła 17 874 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 3 520 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 14 354 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 20% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 255 500 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 3 520 000 zł w 2023 roku
• 1 658 000 zł w 2022 roku
• 5 886 000 zł w 2021 roku
Organizacja Knorr-bremse systemy kolejowe polska wykazała zysk netto większy niż 98% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa maszyn wykorzystywanych w górnictwie, budownictwie oraz inżynierii lądowej i wodnej".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 59% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 98% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 49% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 59% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 3%.
Największym udziałowcem od 30.09.2024 jest
Knorr Bremse Systemy Pojazdów Szynowych
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 20.02.2008 do 30.09.2024
była Knorr Bremse Gmbh Z Siedzibą W Modling, Austria
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 12.09.2007 do 20.02.2008 najwięcej udziałów posiadała Konrr Bremse Gmbh Z Siedzibą W Modling, Austria. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do KNORR-BREMSE SYSTEMY KOLEJOWE POLSKA