SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH I NIEMAJĄTKOWYCH ORAZ DO PODPISYWANIA W IMIENIU IZBY UPOWAŻNIONYCH JEST DWÓCH CZŁONKÓW RADY ŁĄCZNIE, W TYM PRZEWODNICZĄCY RADY LUB JEGO ZASTĘPCY ORAZ CZŁONEK RADY.
Zapewnienie dostępu do publikacji i materiałów prawnych
Wsparcie członków w zakresie certyfikacji
Realizacja działalności pro bono w obszarze pomocy humanitarnej
Reprezentacja interesów branży spedycyjnej i logistycznej
Polska Izba Spedycji i Logistyki (PISiL) jest kluczową organizacją w Polsce, która od ponad 25 lat wspiera branżę spedycyjną oraz logistyczną. Główne zadania PISiL obejmują oferowanie szkoleń, organizację konferencji oraz zapewnienie dostępu do najnowszych informacji oraz publikacji związanych z rynkiem transportowym. Izba stara się integrować oraz reprezentować interesy swoich członków, co potwierdzają liczne inicjatywy, takie jak Sąd Arbitrażowy i Vademecum Spedytora. PISiL angażuje się również w działania o charakterze pro bono, wspierając działalność humanitarną, m.in. w kontekście wsparcia Ukrainy. Członkowie Izby mogą korzystać z różnych certyfikatów, co podnosi ich wiarygodność i konkurencyjność na rynku. Dzięki strukturze organizacyjnej i aktywnemu udziałowi w międzynarodowych stowarzyszeniach, takich jak FIATA, PISiL przyczynia się do rozwoju i promocji polskiej spedycji na arenie międzynarodowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polska izba spedycji i logistyk osiągnęła 1 999 409 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 997 654 zł. Pozostałe przychody to 1756 zł.
Całkowite koszty wyniosły 2 236 442 zł.
Strata netto wyniosła 238 788 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 126 940 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 999 409 zł w 2023 roku.
• 1 748 197 zł w 2022 roku.
• 1 280 382 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -63 147 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -238 788 zł w 2023 roku.
• 131 261 zł w 2022 roku.
• 128 325 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polska izba spedycji i logistyk wynosi -238 tys. zł.
EBITDA Polska izba spedycji i logistyk wynosi -235 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
62 083 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -238 090 zł w
2023 roku.
• 143 222 zł w
2022 roku.
• 135 050 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
63 512 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• -235 301 zł w
2023 roku.
• 146 224 zł w
2022 roku.
• 138 051 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polska izba spedycji i logistyk wynosi 1 964 810 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 4 998 524 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -32 426 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 964 810 zł w 2023 roku.
• 2 501 470 zł w 2022 roku.
• 2 079 403 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polska izba spedycji i logistyk wynosi 0,11%. To oznacza, że firma ma szansę 0,11% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,016% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 747 844
zł.
Koszty operacyjne Polska izba spedycji i logistyk wyniosły 2 235 743
zł.
Wynagrodzenia stanowią 33%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
47 245 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 747 844 zł w 2023 roku
• 661 625 zł w 2022 roku
• 523 617 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
33% w 2023 roku
•
41% w 2022 roku
•
46% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polska izba spedycji i logistyk wyniosła 847 913 zł.
a
ktywa trwałe to 29 735 zł.
a
ktywa obrotowe to 818 177 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 847 913 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 842 494 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5418 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -34 271 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 847 913 zł w 2023 roku.
• 1 149 278 zł w 2022 roku.
• 956 454 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -28%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -28%.
Marża operacyjna wyniosła -12%.
Marża netto wyniosła -12%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polska izba spedycji i logistyk wyniosły 5418 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 847 913 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 1%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -2729 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5418 zł w 2023 roku
• 67 996 zł w 2022 roku
• 6433 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 1% w 2023 roku
• 6% w 2022 roku
• 1% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polska izba spedycji i logistyk wykazała przychody na poziomie 1 999 409 zł.
Organizacja zarobiła -238 788 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -238 788 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Polska izba spedycji i logistyk wykazała zysk netto większy niż 2% organizacji z branży "Działalność organizacji komercyjnych i pracodawców".
Organizacja wykazała przychód większy niż 84% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 78% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 15% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 15% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 20% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 11% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 12% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 2% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 84% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 78% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 15% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 15% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 20% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 11% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 12% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
POLSKA IZBA SPEDYCJI I LOGISTYK