Specjalizacja w międzynarodowym transporcie drogowym.
Dostępność floty pojazdów spełniających normy EURO 5 i EURO 6.
Całodobowa kontrola i monitoring przesyłek.
Wysoka terminowość i niskie wskaźniki awaryjności transportu.
Oferowanie dostosowanych rozwiązań transportowych według potrzeb klientów.
POLSKI TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY (PTM) to doświadczona firma transportowa, która specjalizuje się w kompleksowych usługach przewozowych na terenie Unii Europejskiej oraz krajów sąsiadujących, w tym w trudnych kierunkach, takich jak Rosja i Turcja. Firma nie dąży do bycia największym przedsiębiorstwem w branży, lecz skupia się na ciągłym doskonaleniu swoich usług, wykorzystując nowoczesne technologie, aby sprostać potrzebom klientów i elastycznie reagować na zmiany rynkowe. PTM dysponuje nowoczesną flotą, w tym mega naczepami oraz ciężarówkami o standardzie EURO 5 i EURO 6, co zapewnia efektywność oraz zgodność z normami ekologicznymi. Firma wdrożyła system całodobowej kontroli transportu, co pozwala klientom śledzić status ich ładunków w czasie rzeczywistym. Zespół pracowników składa się z wykwalifikowanych specjalistów, którzy są dostępni 24/7, co umożliwia szybką reakcję w przypadku nieprzewidzianych sytuacji. PTM dąży do dostarczania ładunków w sposób bezpieczny i terminowy, co potwierdzają wysokie wskaźniki terminowości oraz niskiego wskaźnika awaryjności przewozów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polski transport międzynarodowy osiągnęła 70 012 397 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 69 869 248 zł. Pozostałe przychody to 143 149 zł.
Całkowite koszty wyniosły 68 954 210 zł.
Zysk netto wyniósł 915 038 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -2 457 373 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 70 012 397 zł w 2023 roku.
• 58 938 884 zł w 2022 roku.
• 38 567 340 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -638 176 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 915 038 zł w 2023 roku.
• 687 047 zł w 2022 roku.
• 2 143 452 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polski transport międzynarodowy wynosi 893 tys. zł.
EBITDA Polski transport międzynarodowy wynosi 2,68 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
743 998 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 893 221 zł w
2023 roku.
• 1 158 506 zł w
2022 roku.
• 2 372 872 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
848 700 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 678 718 zł w
2023 roku.
• 2 326 127 zł w
2022 roku.
• 4 207 407 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski transport międzynarodowy wynosi 70 003 478 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
9 150 379 zł a 175 030 993 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -3 898 672 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 70 003 478 zł w 2023 roku.
• 61 022 895 zł w 2022 roku.
• 52 752 197 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski transport międzynarodowy wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 11 501 932
zł.
Koszty operacyjne Polski transport międzynarodowy wyniosły 68 976 027
zł.
Wynagrodzenia stanowią 17%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 496 265 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 11 501 932 zł w 2023 roku
• 4 827 523 zł w 2022 roku
• 1 522 664 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
17% w 2023 roku
•
8% w 2022 roku
•
4% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski transport międzynarodowy wyniosła 39 140 369 zł.
a
ktywa trwałe to 27 050 010 zł.
a
ktywa obrotowe to 12 090 359 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 39 140 369 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 26 224 527 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 12 915 842 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 377 951 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 39 140 369 zł w 2023 roku.
• 33 243 149 zł w 2022 roku.
• 29 405 890 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski transport międzynarodowy wyniosły 12 915 842 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 39 140 369 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 33%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -11 756 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 12 915 842 zł w 2023 roku
• 7 933 661 zł w 2022 roku
• 4 783 448 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 33% w 2023 roku
• 24% w 2022 roku
• 16% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski transport międzynarodowy wykazała przychody na poziomie 70 012 397 zł.
Organizacja zarobiła 1 019 345 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 104 307 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 915 038 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 6476 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 104 307 zł w 2023 roku
• 43 403 zł w 2022 roku
• 634 959 zł w 2021 roku