POLSKI TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY (PTM) to doświadczona firma transportowa, któraspecjalizuje się w kompleksowych usługach przewozowych na terenie Unii Europejskiej oraz krajów sąsiadujących, w tym w trudnych kierunkach, takich jak Rosja i Turcja. Firma nie dąży do bycia największym przedsiębiorstwem w branży, lecz skupia się na ciągłym doskonaleniu swoich usług, wykorzystując nowoczesne technologie, aby sprostać potrzebom klientów i elastycznie reagować na zmiany rynkowe. PTM dysponuje nowoczesną flotą, w tym mega naczepami oraz ciężarówkami o standardzie EURO 5 i EURO 6, co zapewnia efektywność oraz zgodność z normami ekologicznymi. Firma wdrożyła system całodobowej kontroli transportu, co pozwala klientom śledzić status ich ładunków w czasie rzeczywistym. Zespół pracowników składa się z wykwalifikowanych specjalistów, którzy są dostępni 24/7, co umożliwia szybką reakcję w przypadku nieprzewidzianych sytuacji. PTM dąży do dostarczania ładunków w sposób bezpieczny i terminowy, co potwierdzają wysokie wskaźniki terminowości oraz niskiego wskaźnika awaryjności przewozów.
W skrócie
Specjalizacja w międzynarodowym transporcie drogowym.
Dostępność floty pojazdów spełniających normy EURO 5 i EURO 6.
Całodobowa kontrola i monitoring przesyłek.
Wysoka terminowość i niskie wskaźniki awaryjności transportu.
Oferowanie dostosowanych rozwiązań transportowych według potrzeb klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polski transport międzynarodowy osiągnęła 70 012 397 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 69 869 248 zł. Pozostałe przychody to 143 149 zł.
Całkowite koszty wyniosły 69 065 427 zł.
Zysk netto wyniósł 803 821 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -2 457 373 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 70 012 397 zł w 2023 roku.
• 58 938 884 zł w 2022 roku.
• 38 567 340 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -656 712 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 803 821 zł w 2023 roku.
• 687 047 zł w 2022 roku.
• 2 143 452 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski transport międzynarodowy wynosi 69 475 198 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
8 038 211 zł a 175 030 993 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -3 986 718 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 69 475 198 zł w 2023 roku.
• 61 022 895 zł w 2022 roku.
• 52 752 197 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski transport międzynarodowy wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski transport międzynarodowy wyniosła 39 150 202 zł.
a
ktywa trwałe to 27 302 716 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 847 486 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 39 150 202 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 26 113 310 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 13 036 892 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 379 590 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 39 150 202 zł w 2023 roku.
• 33 243 149 zł w 2022 roku.
• 29 405 890 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski transport międzynarodowy wyniosły 13 036 892 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 39 150 202 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 33%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 8419 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 13 036 892 zł w 2023 roku
• 7 933 661 zł w 2022 roku
• 4 783 448 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 33% w 2023 roku
• 24% w 2022 roku
• 16% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski transport międzynarodowy wykazała przychody na poziomie 70 012 397 zł.
Organizacja zarobiła 803 821 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 803 821 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -10 909 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 43 403 zł w 2022 roku
• 634 959 zł w 2021 roku