SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ: PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWO LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ: DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
MAN Truck & Bus Polska to jedna z wiodących firm europejskich zajmujących sięprodukcją pojazdów użytkowych, w tym ciężarówek, autobusów i furgonetek. Organizaacja skutecznie stawia czoła wyzwaniom współczesnej branży transportowej, koncentrując się na kluczowych obszarach takich jak e-mobilność, digitalizacja oraz automatyzacja. W ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju, MAN kładzie szczególny nacisk na dekarbonizację transportu towarowego oraz rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Firma ma na celu opracowanie w pełni autonomicznych ciężarówek zero-emisyjnych do końca tej dekady, co jest jednym z jej głównych projektów badawczo-rozwojowych. MAN Truck & Bus również angażuje się w dostarczanie kompleksowych usług związanych z przejściem na mobilność elektryczną oraz oferuje szeroką gamę innowacyjnych usług cyfrowych. W ciągu wielu lat działalności firma zdobyła uznanie w branży, dzięki czemu zatrudnia pracowników w ponad 120 krajach na całym świecie, w tym w Polsce. MAN Truck & Bus nieustannie podnosi jakość swoich produktów, zaspokajając oczekiwania klientów oraz społeczne i polityczne potrzeby dotyczące zrównoważonego rozwoju.
W skrócie
Produkcja ciężarówek, autobusów i furgonetek.
Rozwój autonomicznych i elektrycznych pojazdów.
Skupienie na dekarbonizacji transportu i digitalizacji.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Man truck & bus polska osiągnęła 3 427 632 162 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 405 972 207 zł. Pozostałe przychody to 21 659 955 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 358 585 950 zł.
Zysk netto wyniósł 47 386 257 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 239 401 783 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 427 632 162 zł w 2023 roku.
• 2 759 968 205 zł w 2022 roku.
• 2 385 288 503 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1 163 829 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 47 386 257 zł w 2023 roku.
• 54 412 166 zł w 2022 roku.
• 16 665 235 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Man truck & bus polska wynosi 2 596 162 678 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
121 529 542 zł a 8 569 080 404 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 172 219 894 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 596 162 678 zł w 2023 roku.
• 2 142 710 380 zł w 2022 roku.
• 1 701 144 985 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Man truck & bus polska wynosi 0,14%. To oznacza, że firma ma szansę 0,14% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,012% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,14% w 2023 roku.
• 0,09% w 2022 roku.
• 0,48% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Man truck & bus polska wyniosła 2 028 010 711 zł.
a
ktywa trwałe to 1 118 405 980 zł.
a
ktywa obrotowe to 909 604 731 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 028 010 711 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 162 039 389 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 865 971 322 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 108 014 068 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 028 010 711 zł w 2023 roku.
• 1 933 614 798 zł w 2022 roku.
• 2 227 355 057 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 29%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -33.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Man truck & bus polska wyniosły 1 865 971 322 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 028 010 711 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 92%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 84 982 041 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 865 971 322 zł w 2023 roku
• 1 820 170 913 zł w 2022 roku
• 2 168 299 442 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 92% w 2023 roku
• 94% w 2022 roku
• 97% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Man truck & bus polska wykazała przychody na poziomie 3 427 632 162 zł.
Organizacja zarobiła 53 343 766 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5 957 509 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 47 386 257 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1 392 380 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5 957 509 zł w 2023 roku
• 13 750 563 zł w 2022 roku
• 3 380 733 zł w 2021 roku
Organizacja Man truck & bus polska wykazała zysk netto większy niż 99% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 100% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 100% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 99% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 10%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 100% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 100% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 81% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 37% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 31% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 10%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Man Finance And Holding S.a.
posiada 110431 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 17.01.2019 jest
Man Finance And Holding S.a.
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 20.12.2018 do 17.01.2019
był Man Se
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 01.06.2011 do 20.12.2018 najwięcej udziałów posiadał Man Truck & Bus Ag. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.