SĄD REJONOWY W ZIELONEJ GÓRZE, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ: PREZES JEDNOOSOBOWO, WICEPREZES JEDNOOSOBOWO W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH SPÓŁKI DO KWOTY 5.000.000,00 ZŁ, DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, W TYM WICEPREZES, ŁĄCZNIE W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH SPÓŁKI PRZEKRACZAJĄCYCH KWOTĘ 5.000.000,00 ZŁ, PROKURENT JEDNOOSOBOWO
Wyłączny dystrybutor pojazdów dostawczych Piaggio w Polsce
Specjalizacja w modelach miejskich ciężarówek dostosowanych do wąskich ulic
Oferta obejmująca ramy, skrzynie i wywrotki z możliwością konfiguracji
Przeznaczenie dla firm potrzebujących efektywnego transportu na krótkich dystansach
Sieć serwisowa w wielu lokalizacjach w Polsce
Uni-Truck Sp. z o.o. jest wyłącznym dystrybutorem pojazdów dostawczych marki Piaggio w Polsce. Specjalizuje się w dostarczaniu różnorodnych modeli samochodów dostawczych, w tym wyjątkowej ciężarówki miejskiej Porter NP6, która została zaprojektowana z myślą o specyficznych wymaganiach transportowych w obszarach z dużym natężeniem ruchu oraz restrykcyjnymi przepisami dotyczącymi emisji spalin. Porter NP6 łączy w sobie kompaktowe wymiary, znakomitą zwrotność oraz dużą ładowność wynoszącą do 1,6 tony, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla firm potrzebujących efektywnego transportu towarów na krótkich dystansach. Dzięki stalowej konstrukcji oraz nowoczesnemu układowi napędowemu, pojazd ten zapewnia niezawodność i wydajność, a także możliwość indywidualnej konfiguracji według potrzeb klienta. Uni-Truck oferuje różne warianty nadwozia, takie jak ramy, skrzynie oraz wywrotki, co dodatkowo poszerza możliwości adaptacji pojazdu do zróżnicowanych zadań transportowych. Oferowanie elastycznych rozwiązań oraz szeroki wachlarz usług serwisowych dostępnych w wielu lokalizacjach w Polsce, pozwalają firmie Uni-Truck na utrzymanie wysokiego standardu obsługi oraz zadowolenia klientów. Kompetencje zespołu i koncentracja na dostosowywaniu oferty do potrzeb rynku wyróżniają Uni-Truck na tle innych firm branży transportowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Uni-truck osiągnęła 670 788 066 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 669 303 170 zł. Pozostałe przychody to 1 484 896 zł.
Całkowite koszty wyniosły 651 132 401 zł.
Zysk netto wyniósł 18 170 769 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 50 164 165 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 670 788 066 zł w 2023 roku.
• 563 592 938 zł w 2022 roku.
• 486 198 844 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 2 201 688 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 18 170 769 zł w 2023 roku.
• 21 105 244 zł w 2022 roku.
• 17 455 333 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Uni-truck wynosi 28,53 mln zł.
EBITDA Uni-truck wynosi 32,77 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
3 240 709 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 28 531 740 zł w
2023 roku.
• 31 720 276 zł w
2022 roku.
• 22 961 150 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
3 602 723 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 32 774 970 zł w
2023 roku.
• 35 059 303 zł w
2022 roku.
• 25 556 637 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Uni-truck wynosi 565 536 009 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
45 660 888 zł a 1 676 970 165 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 47 271 939 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 565 536 009 zł w 2023 roku.
• 500 807 413 zł w 2022 roku.
• 430 012 673 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Uni-truck wynosi 0,17%. To oznacza, że firma ma szansę 0,17% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,004% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,17% w 2023 roku.
• 0,20% w 2022 roku.
• 0,11% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 50 341 526
zł.
Koszty operacyjne Uni-truck wyniosły 640 771 431
zł.
Wynagrodzenia stanowią 8%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3 499 340 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 50 341 526 zł w 2023 roku
• 39 394 522 zł w 2022 roku
• 32 928 844 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
8% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
•
7% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Uni-truck wyniosła 333 662 369 zł.
a
ktywa trwałe to 68 860 816 zł.
a
ktywa obrotowe to 264 801 553 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 333 662 369 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 60 881 184 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 272 781 186 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 34 089 215 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 333 662 369 zł w 2023 roku.
• 198 010 175 zł w 2022 roku.
• 171 600 646 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 5%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 30%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Uni-truck wyniosły 272 781 186 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 333 662 369 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 82%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 27 392 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 272 781 186 zł w 2023 roku
• 143 799 760 zł w 2022 roku
• 123 522 275 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 82% w 2023 roku
• 73% w 2022 roku
• 72% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Uni-truck wykazała przychody na poziomie 670 788 066 zł.
Organizacja zarobiła 22 527 920 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 4 357 151 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 18 170 769 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 459 707 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 4 357 151 zł w 2023 roku
• 5 351 856 zł w 2022 roku
• 4 190 268 zł w 2021 roku
Organizacja Uni-truck wykazała zysk netto większy niż 98% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 62% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 98% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 3%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 99% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 73% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 62% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 3%.