LEGO Polska to część globalnej marki LEGO, znanej na całym świecie przede wszystkimz produkcji kreatywnych zestawów do budowy z klocków. Oferuje szeroką gamę produktów podzielonych zarówno ze względu na wiek, jak i różnorodne tematy, obejmujące nie tylko klasyczne zestawy, ale również specjalistyczne kolekcje związane z popularnymi filmami, grami i światem fantazji. Asortyment obejmuje zestawy dla najmłodszych, edukacyjne zabawki jak LEGO Braille Bricks, upominki dla fanów motoryzacji, jak zestaw LEGO Technic McLaren P1, a także produkty przeznaczone dla dorosłych pasjonatów, w tym zestawy do kolekcjonowania. Marka LEGO promuje wartość twórczości i odkrywania, oferując akcesoria, materiały edukacyjne oraz platformy, które mogą inspirować zarówno dzieci, jak i dorosłych do rozwijania swoich umiejętności w budowaniu oraz w kreatywnym myśleniu. Dodatkowo, LEGO Polska angażuje swoich klientów poprzez różnorodne programy lojalnościowe oraz możliwości tworzenia własnych postaci w Minifigure Factory, co wyróżnia tę markę na tle konkurencji. Zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność społeczna stanowią istotne wartości w strategii działania LEGO, co odzwierciedla ich inicjatywy w dziedzinie ekologii oraz różnorodności społecznej.
W skrócie
Produkcja i sprzedaż klocków LEGO dla różnych grup wiekowych
Zestawy tworzone w oparciu o popularne tematy i filmy
Oferowanie produktów edukacyjnych, w tym LEGO Braille Bricks
Możliwość personalizowania postaci w Minifigure Factory
Inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Lego polska osiągnęła 1 021 849 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 016 169 000 zł. Pozostałe przychody to 5 680 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 976 374 000 zł.
Zysk netto wyniósł 39 795 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 111 008 333 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 021 849 000 zł w 2023 roku.
• 951 792 000 zł w 2022 roku.
• 637 749 000 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 5 205 833 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 39 795 000 zł w 2023 roku.
• 53 312 000 zł w 2022 roku.
• 28 073 000 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Lego polska wynosi 893 745 167 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
53 332 500 zł a 2 554 622 500 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 96 293 139 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 893 745 167 zł w 2023 roku.
• 911 425 500 zł w 2022 roku.
• 582 122 000 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Lego polska wynosi 0,30%. To oznacza, że firma ma szansę 0,30% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,049% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,30% w 2023 roku.
• 0,18% w 2022 roku.
• 0,06% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Lego polska wyniosła 233 087 000 zł.
a
ktywa trwałe to 20 489 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 212 598 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 233 087 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 71 110 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 161 977 000 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 19 888 333 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 233 087 000 zł w 2023 roku.
• 230 630 000 zł w 2022 roku.
• 159 700 000 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 17%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 56%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 6.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Lego polska wyniosły 161 977 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 233 087 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 69%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 17 936 000 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 161 977 000 zł w 2023 roku
• 145 764 000 zł w 2022 roku
• 100 148 000 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 69% w 2023 roku
• 63% w 2022 roku
• 63% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Lego polska wykazała przychody na poziomie 1 021 849 000 zł.
Organizacja zarobiła 50 854 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 11 059 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 39 795 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 22% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1 471 667 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 11 059 000 zł w 2023 roku
• 13 356 000 zł w 2022 roku
• 6 774 000 zł w 2021 roku