Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) to kluczowa organizacja samorządugospodarczego w Polsce, która zrzesza firmy działające na rynku reklamy Out of Home (OOH). Jej misją jest kształtowanie skutecznej komunikacji w przestrzeni publicznej poprzez poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań oraz zachęcanie do twórczego ich wykorzystania. Organizacja prowadzi działania edukacyjne, które mają na celu przybliżenie zasad oraz możliwości reklamy OOH, a także angażuje się w inicjatywy z zakresu partnerstwa publiczno-prywatnego. Współpracuje z różnymi organizacjami krajowymi i międzynarodowymi w celu przyczyniania się do rozwoju rynku reklamy. IGRZ jest członkiem World Out of Home Organization, co pozwala na dostęp do globalnych standardów oraz raportów dotyczących rynku OOH. Organizacja powstała w 1998 roku i od tego czasu działa na rzecz harmonijnego rozwoju reklamy w miastach, sprzeciwiając się zbyt restrykcyjnym regulacjom, które mogą ograniczać możliwości efektywnego komunikowania. IGRZ podejmuje działania na rzecz otwartego dialogu z samorządami, by wspólnie tworzyć przyjazne i nowoczesne przepisy dotyczące reklamy zewnętrznej, dążąc do zrównoważonego rozwoju tego sektora.
W skrócie
Zrzesza firmy rynku reklamy Out of Home (OOH).
Prowadzi działania edukacyjne i promuje nowoczesne rozwiązania w reklamie.
Angażuje się w procesy legislacyjne oraz partnerstwa publiczno-prywatne.
Wspiera otwarty dialog z samorządami w zakresie regulacji reklamy.
Członek World Out of Home Organization, promujący globalne standardy reklamy.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Oohlife izba gospodarcz osiągnęła 410 920 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 410 917 zł. Pozostałe przychody to 3 zł.
Całkowite koszty wyniosły 344 420 zł.
Zysk netto wyniósł 66 496 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -10 259 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 410 920 zł w 2022 roku.
• 324 800 zł w 2021 roku.
• 241 896 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -714 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 66 496 zł w 2022 roku.
• 42 487 zł w 2021 roku.
• 50 199 zł w 2020 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Oohlife izba gospodarcz wynosi 589 804 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
49 872 zł a 1 027 300 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -10 232 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 589 804 zł w 2022 roku.
• 418 345 zł w 2021 roku.
• 399 710 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Oohlife izba gospodarcz wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,00% w 2021 roku.
• 0,00% w 2020 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Oohlife izba gospodarcz wyniosła 75 373 zł.
a
ktywa obrotowe to 75 373 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 75 373 zł.
f
undusz własny to 66 496 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 8877 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -4846 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 75 373 zł w 2022 roku.
• 65 305 zł w 2021 roku.
• 84 055 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 88%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 100%.
Marża operacyjna wyniosła 17%.
Marża netto wyniosła 16%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Oohlife izba gospodarcz wyniosły 8877 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 75 373 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 12%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -4132 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 8877 zł w 2022 roku
• 22 819 zł w 2021 roku
• 33 856 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 12% w 2022 roku
• 35% w 2021 roku
• 40% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Oohlife izba gospodarcz wykazała przychody na poziomie 410 920 zł.
Organizacja zarobiła 66 496 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 66 496 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
• 0 zł w 2020 roku