Opis:Podklasa 50.40.Z odnosi się do działalności związanej z transportem towarów na...wewnętrznych drogach wodnych, takich jak rzeki, kanały, jeziora oraz obszary w obrębie portów, zatok i doków. Obejmuje ona także wynajem statków używanych w transporcie wodnym śródlądowym, jednak wyłącznie kiedy taki wynajem obejmuje również załogę. Warto zaznaczyć, że ta podklasa nie obejmuje przeładunku towarów, który jest sklasyfikowany w odrębnej podklasie 52.24.B, ani wynajmu łodzi i statków handlowych bez załogi, który znajduje się w podklasie 77.34.Z. Transport wodny śródlądowy jest kluczowym elementem logistyki w wielu regionach, umożliwiając przewóz dużych ilości towarów w sposób efektywny i ekologiczny.
W skrócie
Transport towarów na wodach śródlądowych
Rzeki, kanały, jeziora, porty, zatoki, doki
Wynajem statków wraz z załogą
Nie obejmuje przeładunku towarów (52.24.B)
Nie obejmuje wynajmu bez załogi (77.34.Z)
Rozmiar branży
W branży są 24 organizacje.
Wszystkie firmy w branży generują łącznie 723 mln zł.
Liczba organizacji w branży spada średnio o około 0 firm rocznie.
Całkowite przychody branży spadają o 53,32 mln zł rocznie.
Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wynosi -5.1%.
Rozkład geograficzny
Największe firmy
Największa organizacja w branży to Ot Logistics. Firma generuje 654 mln zł przychodu.
Druga największa organizacja w branży to Navigar Trans. Przychód organizacji wynosi 18,39 mln.
Trzecie największe przychody osiąga Nawatrans Polska. Jej sprzedaż opiewa na 13,36 mln.