Rozpoczęcie działalności
2024-12-19
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY KATOWICE-WSCHÓD W KATOWICACH, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
FUNDACJĘ REPREZENTUJE SAMODZIELNIE PREZES ZARZĄDU LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PREZESEM ZARZĄDU
Cel działania
CELEM FUNDACJI JEST: 1) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OCHRONY KONSUMENTÓW NAPOTYKAJĄCYCH TRUDNOŚCI W KORZYSTANIU Z USŁUG E-COMMERCE W RAMACH HANDLU ELEKTRONICZNEGO POMIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWEM A KONSUMENTEM B2C, ANG. BUSINESS-TO-CONSUMER, 2) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OCHRONY INTERESÓW EKONOMICZNYCH I PRAWNYCH KONSUMENTÓW W E-COMMERCE, 3) DZIAŁANIE W CELU ZAPOBIEGANIA STOSOWANIA PRZEZ PRZEDSIĘBIORCÓW PRAKTYK GODZĄCYCH W INTERESY KONSUMENTÓW, 4) POMOC PRAWNA, EDUKACYJNA I DORADZTWO WZGLĘDEM KONSUMENTÓW KORZYSTAJĄCYCH Z OFERT HANDLU ELEKTRONICZNEGO, 5) DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA I OŚWIATOWA, W TYM ROZPOWSZECHNIANIE W SPOŁECZEŃSTWIE WIEDZY NA TEMAT PRAW KONSUMENTÓW W RELACJACH Z PRZEDSIĘBIORCAMI ORAZ OBOWIĄZKÓW PRZEDSIĘBIORCÓW WZGLĘDEM NICH, W SZCZEGÓLNOŚCI TYCH INFORMACYJNYCH, 6) DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA, 7) ORGANIZOWANIE WYDARZEŃ PROPAGUJĄCYCH CELE FUNDACJI, 8) DZIAŁALNOŚĆ PODYKTOWANA WZMACNIANIEM POZYCJI KONSUMENTÓW NA RYNKU E-COMMERCE, PRZEDE WSZYSTKIM W ASPEKCIE CZYNIENIA ICH BARDZIEJ ŚWIADOMYMI UŻYTKOWNIKAMI RYNKU E-COMMERCE, 9) PROMOCJA PRAKTYK PRZEDSIĘBIORCÓW REPREZENTUJĄCYCH DOBRE I PRZEJRZYSTE DLA KONSUMENTÓW PRAKTYKI HANDLOWE, 10) ORGANIZACJA I PROMOCJA WOLONTARIATU, 11) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OCHRONY PRAW KONSUMENTÓW W SKALI MIKRO I MAKRO, 12) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ WSPARCIA INNYCH ORGANIZACJI, KTÓRYCH CELAMI JEST OCHRONA PRAW KONSUMENTÓW I ROZPOWSZECHNIANIE WIEDZY NA TEMAT UPRZYWILEJOWANEJ POZYCJI KONSUMENTÓW WZGLĘDEM PRZEDSIĘBIORCÓW, W SZCZEGÓLNOŚCI W ZAWIERANIU I REALIZACJI UMÓW ZAWIERANYCH NA ODLEGŁOŚĆ I POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA, 13) WSPIERANIE JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO ORAZ ORGANÓW PAŃSTWOWYCH W BUDOWANIU I PROWADZENIU SIECI OGÓLNODOSTĘPNYCH PLACÓWEK PIERWSZEGO KONTAKTU DLA KONSUMENTÓW DOTKNIĘTYCH NIEUCZCIWYMI PRAKTYKAMI PRZEDSIĘBIORCÓW W BRANŻY E-COMMERCE ORAZ TOCZĄCYCH SPORY Z PRZEDSIĘBIORCAMI, 14) ORGANIZOWANIE SZKOLEŃ, KONFERENCJI, WYKŁADÓW, SEMINARIÓW, SPOTKAŃ, 15) WSPIERANIE I PROMOWANIE SZEROKO POJĘTEJ WSPÓŁPRACY ŚRODOWISK PRZEDSIĘBIORCÓW Z KONSUMENTAMI, 16) WSPIERANIE OSÓB, KTÓRE PADŁY OFIARĄ OSZUSTWA INTERNETOWEGO, 17) POPULARYZOWANIE WIEDZY NA TEMAT METOD DZIAŁAŃ OSZUSTÓW INTERNETOWYCH, 18) WSPIERANIE ROZWOJU INICJATYW LOKALNYCH I SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH, 19) ORGANIZOWANIE I WSPIERANIE WSZELKIEJ DZIAŁALNOŚCI CHARYTATYWNEJ I PROSPOŁECZNEJ.