Rozpoczęcie działalności
2024-08-09
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI WE WSZYSTKICH SPRAWACH Z WYJĄTKIEM MAJĄTKOWYCH SKŁADAĆ MOŻE KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE. 2. W SPRAWACH MAJĄTKOWYCH WYMAGANY JEST PODPIS PREZESA.
Cel działania
MISJĄ FUNDACJI AYE JEST DZIAŁANIE NA RZECZ WSZECHSTRONNEJ EDUKACJI MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH, A W SZCZEGÓLNOŚCI PROMOCJA UCZESTNICTWA KOBIET I MĘŻCZYZN W ŻYCIU SPOŁECZNYM, POLITYCZNYM, ZAWODOWYM ORAZ PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI ZE WZGLĘDU NA PŁEĆ WE WSZYSTKICH DZIEDZINACH ŻYCIA. PONADTO, WAŻNYM ASPEKTEM DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI AYE JEST ZWIĘKSZANIE ŚWIADOMOŚCI ODBIORCÓW NA TEMAT TEGO, JAKIE SĄ FUNKCJE MEDIÓW, PRZECIWDZIAŁANIE MANIPULACJI, WALKA Z FAKE NEWSAMI ORAZ PRZYWRÓCENIE WIARY SPOŁECZEŃSTWA W SYSTEM DEMOKRATYCZNY. CELEM FUNDACJI AYE JEST RÓWNIEŻ ROZWÓJ SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO W REGIONIE DOLNOŚLĄSKIM, PROMOWANIE, INICJOWANIE I WSPIERANIE AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW REGIONU NA RZECZ ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH. DLA REALIZACJI TEGO CELU FUNDACJA AYE ORGANIZUJE I PROWADZI DZIAŁANIA POMOCOWE, EDUKACYJNE, OŚWIATOWE, INFORMACYJNE I KULTURALNE, SŁUŻĄCE KSZTAŁTOWANIU AKTYWNYCH POSTAW OBYWATELI WOBEC PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH. FUNDACJA AYE REALIZUJE ZADANIA STATUTOWE KIERUJĄC SIĘ ZASADAMI RÓWNOUPRAWNIENIA, SZACUNKU I TOLERANCJI. DZIAŁANIA STATUTOWE FUNDACJI DOTYCZĄ INICJATYW NA RZECZ: A) WSZECHSTRONNEJ EDUKACJI I ROZWOJU MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH B) PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKU IGNOROWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH W OPARCIU O STEREOTYPY I UPRZEDZENIA, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM PRAW CZŁOWIEKA ORAZ GRUP DYSKRYMINOWANYCH ZE WZGLĘDU NA STATUS SPOŁECZNY, POCHODZENIE, WYBÓR MODELU ŻYCIA, PŁEĆ CZY ORIENTACJĘ SEKSUALNĄ C) PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY WOBEC ZARÓWNO KOBIET, DZIECI ORAZ MĘŻCZYZN D) UPOWSZECHNIANIA WIEDZY NA TEMATY ZWIĄZANE Z MEDIAMI, MANIPULACJĄ, FAKE ORAZ DEEP NEWSAMI E) INICJOWANIA I REALIZACJI PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH ORAZ KAMPANII INFORMACYJNYCH PRZYCZYNIAJĄCYCH SIĘ DO WZROSTU ZAINTERESOWANIA DZIAŁALNOŚCIĄ SPOŁECZNĄ, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ŚRODOWISK MŁODZIEŻOWYCH F) UPOWSZECHNIANIE WIEDZY W ZAKRESIE WOLNOŚCI I PRAW CZŁOWIEKA ORAZ SWOBÓD OBYWATELSKICH, A TAKŻE PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ W CELU OCHRONY TYCH WARTOŚCI, PRAW I SWOBÓD. G) WSPIERANIA PROCESU ROZWOJU DEMOKRACJI I SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO POPRZEZ PROMOWANIE UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ I KREOWANIE POSTAW PROSPOŁECZNYCH, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM DZIAŁAŃ ZWALCZAJĄCYCH WYKLUCZENIE I PATOLOGIE SPOŁECZNE H) PROMOCJI I DZIAŁAŃ W ZAKRESIE POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO, W TYM PRZECIWDZIAŁANIE PATOLOGII I PRZEMOCY W RODZINIE I) PROMOCJI I OCHRONY ZDROWIA, W SZCZEGÓLNOŚCI ZDROWIA REPRODUKCYJNEGO J) PROMOCJI I ROZWOJU KULTURY, SZTUKI, OCHRONY DÓBR KULTURY I TRADYCJI K) DZIAŁALNOŚCI WSPOMAGAJĄCEJ ROZWÓJ WSPÓLNOT I SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH, L) WSPOMAGANIA SZKOLENIOWO-INFORMACYJNEGO DLA LOKALNYCH ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH M) INICJOWANIA TRWAŁEJ I PARTNERSKIEJ WSPÓŁPRACY ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z ADMINISTRACJĄ ORAZ INNYMI PODMIOTAMI W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH N) ROZWOJU I PROMOCJI WSZYSTKICH FORM EDUKACJI W TYM EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ POPRZEZ WDRAŻANIE NOWYCH METOD I PROGRAMÓW W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA O) WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA ZAGADNIEŃ EKONOMII SPOŁECZNEJ M.IN. POPRZEZ INICJOWANIE I POPIERANIE ZMIAN W REGULACJACH PRAWNYCH JEJ DOTYCZĄCYCH, JAK TEŻ POPRZEZ PROMOCJĘ NOWYCH FORM ZATRUDNIENIA I INNYCH DZIAŁAŃ P) PROMOCJI I WSPIERANIA ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA I OCHRONY ŚRODOWISKA R) WSPIERANIA INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ ORAZ ROZWIJANIA KONTAKTÓW I WSPÓŁPRACY MIĘDZY SPOŁECZEŃSTWAMI, W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ POPULARYZACJĘ I ZASTOSOWANIE ”DOBRYCH PRAKTYK” S) WSPIERANIE I ROZWIJANIE KONTAKTÓW POMIĘDZY PAŃSTWAMI UNII EUROPEJSKIEJ, A PAŃSTWAMI NIENALEŻĄCYMI DO UE, M.IN. POPRZEZ ORGANIZACJĘ POMOCY DLA ICH MIESZKAŃCÓW ORAZ ROZWÓJ SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO T) WOLNOŚCI MEDIÓW, PROMOCJI “DOBRYCH PRAKTYK” DZIENNIKARSKICH U) ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI BIZNESOWYCH W) SENIORÓW X) OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI Y) MIGRANTÓW