Rozpoczęcie działalności
2024-06-13
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Forma własności
WŁASNOŚĆ KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BIELSKU-BIAŁEJ, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU STOWARZYSZENIA SKŁADA DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, W TYM PREZES, WICEPREZES, SEKRETARZ LUB SKARBNIK.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
1. ZRZESZANIE LEŚNYCH PRZEDSZKOLI DZIAŁAJĄCYCH NA TERENIE RP POPRZEZ ZRZESZANIE OSÓB FIZYCZNYCH PROWADZĄCYCH LEŚNE PRZEDSZKOLA I PRACUJĄCYCH W LEŚNYCH PRZEDSZKOLACH (JAKO CZŁONKÓW ZWYCZAJNYCH) ORAZ OSOBY PRAWNE PROWADZĄCE LEŚNE PRZEDSZKOLA (JAKO CZŁONKÓW WSPIERAJĄCYCH). 2. STWORZENIE PLATFORMY (PRZESTRZENI) DO WYMIANY MYŚLI I DOŚWIADCZEŃ DLA ŚRODOWISKA LEŚNYCH PRZEDSZKOLI W POLSCE I FACYLITACJA OTWARTEGO, AKTYWNEGO DIALOGU POMIĘDZY JEGO UCZESTNIKAMI. 3. WYZNACZANIE KIERUNKU I SPOSOBÓW DZIAŁANIA LEŚNYCH PRZEDSZKOLI ZGODNIE Z USTANOWIONĄ PRZEZ STOWARZYSZENIE “MYŚLĄ PEDAGOGICZNĄ LEŚNYCH PRZEDSZKOLI”, KTÓRA OKREŚLI: KONCEPCJE, STANDARDY, METODY PRACY, ETYKĘ I ETOS ORAZ INNE KLUCZOWE WYTYCZNE I ZASADY W DZIAŁALNOŚCI LEŚNYCH PRZEDSZKOLI ZRZESZONYCH W STOWARZYSZENIU. 4. WYPRACOWANIE WSPÓLNEGO STANOWISKA, WYTYCZNYCH I STANDARDÓW FUNKCJONOWANIA LEŚNYCH PRZEDSZKOLI W POLSCE. 5. ROZWÓJ, PROPAGOWANIE I POPULARYZACJA DZIAŁALNOŚCI LEŚNYCH PRZEDSZKOLI. 6. RZECZNICTWO W SPRAWACH LEŚNYCH PRZEDSZKOLI. 7. LOBBING NA RZECZ STANOWIENIA PRAWA I PROCEDUR OKREŚLAJĄCYCH FUNKCJONOWANIE I ROZWÓJ LEŚNYCH PRZEDSZKOLI; 8. WYZNACZANIE I PODNOSZENIE STANDARDÓW FUNKCJONOWANIA LEŚNYCH PRZEDSZKOLI; 9. PROFILAKTYKA ZESPOŁU DEFICYTU NATURY. 10. INTEGRACJA OSÓB PRACUJĄCYCH W LEŚNYCH PRZEDSZKOLACH I ORGANIZACJI PROWADZĄCYCH LEŚNE PRZEDSZKOLA. 11. PROPAGOWANIE WIEDZY O FUNKCJONOWANIU LEŚNYCH PRZEDSZKOLI W SPOŁECZEŃSTWIE, W SZCZEGÓLNOŚCI WŚRÓD PEDAGOGÓW, RODZICÓW I ŚRODOWISK ZWIĄZANYCH Z EDUKACJĄ I ZDROWIEM DZIECI. 12. PODNOSZENIE KWALIFIKACJI OSÓB PRACUJĄCYCH W LEŚNYCH PRZEDSZKOLACH ORAZ ORGANIZACJI PROWADZĄCYCH LEŚNE PRZEDSZKOLA. 13. INICJOWANIE, WSPIERANIE I PROPAGOWANIE DZIAŁAŃ BADAWCZYCH Z ZAKRESU WPŁYWU ŚRODOWISKA LEŚNEGO/PRZYRODNICZEGO NA WSZYSTKIE ASPEKTY ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM.