Miejscowość
BIELSK PODLASKI
Adres
UL. ADAMA MICKIEWICZA, 126
Rozpoczęcie działalności
2024-05-07
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BIAŁYMSTOKU, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH I WYKONYWANIA CZYNNOŚCI PRAWNYCH W IMIENIU ZARZĄDU STOWARZYSZENIA UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU I WICEPREZESI. DO REPREZENTOWANIA STOWARZYSZENIA NA ZEWNĄTRZ UPOWAŻNIENI SĄ JEDNOOSOBOWO PREZES LUB JEDEN Z WICEPREZESÓW.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
1. DBANIE O GODNOŚĆ LUDZKĄ, MIEJSCE W RODZINIE I WŚRÓD INNYCH LUDZI ORAZ SZCZĘŚCIE W TYM OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. - ROZWÓJ ŚRODOWISKOWYCH FORM REHABILITACJI UMOŻLIWIAJĄCYCH POWRÓT DO CODZIENNEGO ŻYCIA OSOBOM Z ZABURZENIAMI EMOCJONALNO- SPOŁECZNYMI, PSYCHORUCHOWYMI; -TWORZENIE FORUM WYMIANY DOŚWIADCZEŃ ZAWODOWYCH DLA SPECJALISTÓW I TERAPEUTÓW MAJĄCE NA CELU DOSKONALENIE DOTYCHCZASOWYCH FORM TERAPII ORAZ TWORZENIE NOWYCH, ALTERNATYWNYCH FORM POMAGANIA OSOBOM Z DYSFUNKCJAMI PSYCHORUCHOWYMI, EMOCJONALNO- SPOŁECZNYMI ORAZ AUTYSTOM; - KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI ORAZ SAMODZIELNOŚCI W ŻYCIU CODZIENNYM; - KSZTAŁTOWANIE KONTAKTÓW SPOŁECZNYCH I NAUKA ZACHOWAŃ SPOŁECZNIE AKCEPTOWANYCH; - POMOC DZIECIOM W UWALNIANIU SIĘ OD ZACHOWAŃ NIEPOŻĄDANYCH; - KSZTAŁTOWANIE KOMUNIKACJI Z OTOCZENIEM; - KSZTAŁTOWANIE WŁAŚCIWYCH POSTAW WOBEC GRUP I OSÓB NIEAKCEPTOWANYCH I NIE ZAADAPTOWANYCH SPOŁECZNIE; - SZKOLENIE ZAWODOWE OSÓB ZAJMUJĄCYCH SIĘ TERAPIĄ I ROZWOJEM OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH RUCHOWO, INTELEKTUALNIE ORAZ AUTYSTOM, POMOCĄ SPOŁECZNĄ, REHABILITACJĄ; - PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ UZNANIA I SZACUNKU DLA ZAWODU TERAPEUTY.; - PROWADZENIE BADAŃ NAUKOWYCH W DZIEDZINIE DYSFUNKCJI DZIECI I MŁODZIEŻY BADAJĄCE SKUTECZNOŚĆ METOD I PROGRAMÓW TERAPII ORAZ REHABILITACJI; - OPRACOWYWANIE INNOWACYJNYCH PROGRAMÓW TERAPEUTYCZNYCH; - WSPIERANIE DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI I O NIŻSZYM STATUSIE MATERIALNYM; - PORADNICTWO, KONSULTACJE Z PSYCHOLOGIEM, WSPIERANIE RODZINY WE WŁAŚCIWYM WYPEŁNIANIU RÓL OPIEKUŃCZYCH I WYCHOWAWCZYCH, PODTRZYMYWANIE EMOCJONALNYCH WIĘZI DZIECKA Z RODZINĄ. 2. DZIAŁANIE NA MECZ WYRÓWNYWANIA SZANS DZIECI I MŁODZIEŻY: - TWORZENIA WARUNKÓW PRZESTRZEGANIA WOBEC NICH PRAW CZŁOWIEKA; - PROWADZENIA ICH KU AKTYWNEMU UCZESTNICTWU W ŻYCIU SPOŁECZNYM ORAZ WSPIERANIE ICH RODZIN; - DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE NAUKI, SZKOLNICTWA, EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA; - DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ POMOCY SPOŁECZNEJ; - DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ WYPOCZYNKU DZIECI I MŁODZIEŻY; - DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OCHRONY I PROMOCJI ZDROWIA; - DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, W TYM DZIECI I MŁODZIEŻY; - EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY W ZAKRESIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO; - PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU; - DZIAŁANIE NA RZECZ INTEGRACJI OSÓB W NORMIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI; DZIAŁANIA NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH ORAZ MŁODZIEŻY, KTÓRYCH CELEM BĘDZIE WYRÓWNYWANIE SZANS W DOSTĘPIE DO EDUKACJI. 3. WSPIERANIE WSPÓŁPRACY ZE SZKOLĄ ORAZ INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI I POZARZĄDOWYMI: - POBUDZANIE ŚRODOWISKA LOKALNEGO DO DZIAŁANIA NA RZECZ WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ, WSPIERAJĄC REALIZACJĘ ZADAŃ WYCHOWAWCZYCH I TERAPEUTYCZNYCH W TYM POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ; - BUDOWANIE LOKALNEGO PARTNERSTWA MIEDZY SEKTOREM PUBLICZNYM, BIZNESEM A SEKTOREM POZARZĄDOWYM, PROMOCJA WOLONTARIATU, WSPIERANIE ROZWOJU POZARZĄDOWYCH ORAZ PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ. - DZIAŁANIA NA RZECZ ROZWOJU ZASOBÓW LUDZKICH, ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO I INFORMACYJNEGO ROZWOJU KADR I ELIT SPOŁECZNO- POLITYCZNYCH. - WSPIERANE INICJATYW SPOŁECZNYCH, GOSPODARCZYCH I POLITYCZNYCH MAJĄCYCH NA CELU ROZWOJU SPOŁECZNOŚCI, NA POMOC SPOŁECZNĄ, KULTURĘ I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ. - BUDOWANIE DIALOGU MIĘDZYPOKOLENIOWEGO (MŁODZIEŻ/SENIOR) - PROMOWANIE REGIONU. - DZIAŁANIE NA RZECZ ROZWOJU PATRIOTYCZNEGO U DZIECI MŁODZIEŻY; - PROMOCJA IDEI SPOŁECZNEJ WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY 4. ROZWIJANIE TALENTÓW I TWÓRCZOŚCI: - STOWARZYSZENIE PROPAGUJE TWÓRCZOŚĆ ARTYSTYCZNĄ, ROZBUDZA TALENTY I STWARZA WARUNKI DO ROZWOJU DZIECI, MŁODZIEŻY, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ; - UPOWSZECHNIANIE AKTYWNYCH FORM SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU W TYM TURYSTYKI I SPORTU, - KRZEWIENIE KULTURY FIZYCZNEJ. - ROZWÓJ I POPULARYZACJA SPORTU, REKREACJI, KULTURY I ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA. - PROWADZENIE DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W ZAKRESIE WIEDZY OGÓLNEJ SKIEROWANYCH DO ROŻNYCH GRUP SPOŁECZNYCH. - WSPIERANIE REALIZACJI ZADAŃ Z ZAKRESU KULTURY, SZTUKI, OCHRONY KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO.