Adres
UL. PROF. KAZIMIERZA MICHAŁOWSKIEGO, 8
Rozpoczęcie działalności
2022-01-31
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W CZĘSTOCHOWIE, XVII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1. OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI, Z ZASTRZEŻENIEM UST. 2 SKŁADAJĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE. 2. W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW ORAZ W SPRAWACH NIE ZWIĄZANYCH Z ZACIĄGANIEM ZOBOWIĄZAŃ MAJĄTKOWYCH POWYŻEJ 5.000 ZŁ (PIĘCIU TYSIĘCY ZŁOTYCH) - OŚWADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI MOŻE SKŁADAĆ JEDNOOSOBOWO PREZES ZARZĄDU FUNDACJI.
Organ nadzoru
RADA FUNDACJI
Cel działania
CELEM FUNDACJI JEST DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA NA RZECZ OCHRONY EDUKACJI ORAZ POLEPSZENIA WARUNKÓW KSZTAŁCENIA DZIECI I MŁODZIEŻY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. JANUSZA KORCZAKA W DZIAŁOSZYNIE LUB INNYCH PLACÓWEK EDUKACYJNYCH, KTÓRYCH ISTNIENIE JEST ZAGROŻONE, ORAZ DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ DOBRA PUBLICZNEGO W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ; WSPARCIA PRAWNEGO, PSYCHOLOGICZNEGO, MEDYCZNEGO, SOCJALNEGO I TERAPEUTYCZNEGO. 1.WSPIERANIE ZADAŃ STATUTOWYCH SZKOŁY, A W SZCZEGÓLNOŚCI : A)OCHRONA JAKOŚCI EDUKACJI ORAZ WOLNOŚCI WYBORU PLACÓWEK SZKOLNYCH, B)RATOWANIE ZAGROŻONEGO FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK EDUKACYJNYCH, C)PROWADZENIE PLACÓWEK EDUKACYJNYCH I SZKOLEŃ, D) MODERNIZACJA PLACÓWEK EDUKACYJNYCH, - BUDOWA I MONTAŻ WINDY Z PRZEZNACZENIEM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, - ZAINICJOWANIE I BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 IM. JANUSZA KORCZAKA, E) UTWORZENIE ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO/PRZEDSZKOLA, F) DZIAŁANIA NA RZECZ TWORZENIA STOŁÓWEK, ORGANIZOWANIA ŻYWIENIA DZIECI, PRZYSTĄPIENIA DO AKCJI DARMOWEGO ŻYWIENIA DLA UCZNIÓW W TRUDNEJ SYTUACJI MATERIALNEJ, G) DZIAŁANIA NA RZECZ PRZYSTĄPIENIA DO PROJEKTÓW WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE I FUNDUSZY NORWESKICH W ZAKRESIE ROZWOJU EDUKACJI, H) POZYSKIWANIE ŚRODKÓW ZEWNĘTRZNYCH DLA WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY, I) WDRAŻANIE INNOWACYJNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH DOSTOSOWANYCH DO WYMOGÓW REFORMY OŚWIATY, J) WSPÓŁDZIAŁANIE Z RODZICAMI W ORGANIZOWANIU DZIECIOM AKTYWNEGO WYPOCZYNKU, POZWALAJĄCEGO NA LEPSZY ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY UCZNIÓW, K) PRZEJMOWANIE I PROWADZENIE PLACÓWEK EDUKACYJNYCH ZAGROŻONYCH LIKWIDACJĄ, OD JEDNOSTEK SAMORZĄDOWYCH, 2. POPRAWA SYTUACJI MATERIALNEJ PLACÓWKI EDUKACYJNEJ (POMOC W ZAKRESIE DOPOSAŻENIA W NOWOCZESNY SPRZĘT I POMOCE NAUKOWE). 3. ZAPEWNIENIE FACHOWEJ OPIEKI SPECJALISTÓW DLA DZIECI Z DEFICYTAMI ROZWOJOWYMI ORAZ INDYWIDUALIZACJA ICH NAUCZANIA: A) WDRAŻANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH I REHABILITACYJNYCH W CELU OPTYMALNEGO WYKORZYSTANIA POTENCJAŁU UCZNIÓW. 4. ROZWIJANIE POTENCJAŁU UCZNIÓW ZDOLNYCH: A) ORGANIZOWANIE DODATKOWYCH ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW, POGŁĘBIAJĄCYCH ICH WIEDZĘ, ROZWIJAJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI I ZAINTERESOWANIA. 5. WSPÓŁDZIAŁANIE Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ SZKOŁY WE WSZYSTKICH PŁASZCZYZNACH JEJ PRACY. 6. UDZIELENIE POMOCY FINANSOWEJ, RZECZOWEJ W ORGANIZOWANIU OBOZÓW NAUKOWYCH, SPORTOWYCH, PLENERÓW DLA UCZNIÓW UZDOLNIONYCH ORAZ PROMOWANIA ICH POZA SZKOŁĄ. 7. PIELĘGNOWANIE TRADYCJI SZKOŁY. A) PROPAGOWANIE HISTORII SZKOŁY, HISTORII MIASTA I REGIONU, B) WSPÓŁPRACA Z WSZELKIMI ORGANAMI PAŃSTWOWYMI, KTÓRE PRZECIWDZIAŁAJĄ DEWASTACJI I NIEWŁAŚCIWEMU ZARZĄDZANIU DOBRAMI KULTURY I SPUŚCIZNY DZIEDZICTWA KULTUROWEGO W CELU DOKONANIA WPISU DO REJESTRU ZABYTKÓW BUDYNKU SZKOŁY, C) PRZECIWDZIAŁANIE WYKORZYSTANIU BUDYNKU SZKOŁY, DO CELÓW NIEZGODNYCH Z IDEĄ EDUKACYJNĄ ZAŁOŻYCIELA SZKOŁY - ZYGMUNTA KRUPY, D) DZIAŁALNOŚĆ AKTYWIZUJĄCA, PROZDROWOTNA I JEDNOCZĄCA, NA RZECZ OGÓŁU SPOŁECZNOŚCI MIASTA, E) ORGANIZOWANIE FORM POMOCY SOCJALNEJ, DOSTOSOWANYCH DO AKTUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW, SPOŁECZNOŚCI. 8. WSPIERANIE ROZWOJU: SPOŁECZNEGO, KULTURALNEGO I OBYWATELSKIEGO DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ MIESZKAŃCÓW MIASTA. 9. KULTYWOWANIE TRADYCJI PATRIOTYCZNYCH I HISTORYCZNYCH WŚRÓD MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCHMIESZKAŃCÓW MIASTA. 10. ROZWIJANIE I WSPIERANIE DZIAŁALNOŚCI O CHARAKTERZE PROMOCYJNYM, EDUKACYJNYM, KULTURALNYM I SPORTOWO - REKREACYJNYM WŚRÓD MIESZKAŃCÓW MIASTA. 11. PODEJMOWANIE I WSPIERANIE DZIAŁAŃ AKTYWIZUJĄCYCH MIESZKAŃCÓW MIASTA ORAZ BUDUJĄCYCH KAPITAŁ SPOŁECZNY. 12. PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU, OCHRONY PRZYRODY ORAZ KREOWANIE POSTAW PROEKOLOGICZNYCH WŚRÓD DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ OSÓB DOROSŁYCH. 13. ZAINTERESOWANIE ŚRODOWISKA SWOJĄ DZIAŁALNOŚCIĄ, POZYSKIWANIE PRZYJACIÓŁ DLA OBJĘTYCH PATRONATEM SZKÓŁ. 14. TWORZENIE WARUNKÓW DO INTEGRACJI MIĘDZYPOKOLENIOWEJ. 15. DZIAŁANIA NA RZECZ INTEGRACJI SPOŁECZNEJ. 16. DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ OCHRONY I PROMOCJI ZDROWIA. POZOSTAŁE CELE OKREŚLONO W §7 STATUTU.