SĄD REJONOWY W GLIWICACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO OŚWIADCZENIA W IMIENIU SPÓŁKI SKŁADA CZŁONEK ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU SKŁADAJĄCEGO SIĘ Z DWÓCH LUB WIĘKSZEJ LICZBY OSÓB DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI JEST WYMAGANE WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Szkolenia z zarządzania bezpieczeństwem i technikami utrzymania
Badania, ekspertyzy techniczne i opinie o innowacyjności
Edukacja i warsztaty dla studentów i szkół branżowych
Instytut Transportu Kolejowego to wiodąca jednostka w Polsce specjalizująca się w usługach związanych z branżą transportu kolejowego. Instytut zajmuje się szerokim wachlarzem działań mających na celu rozwijanie tego sektora, oferując wsparcie w spełnianiu wymogów formalno-prawnych, realizację badań, projektów oraz szkoleń. Instytut działa jako istotny łącznik pomiędzy różnymi podmiotami rynku kolejowego a organami prawodawczymi i nadzorczymi, stając się platformą wymiany doświadczeń i wiedzy. Jednym z kluczowych obszarów działalności Instytutu Transportu Kolejowego jest doradztwo i obsługa techniczna w zakresie bezpieczeństwa, zarządzania utrzymaniem oraz nadzoru nad zmianami w prawodawstwie. Organizacja zajmuje się budową Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem i Utrzymaniem (SMS, MMS) zgodnych z IV Pakietem Kolejowym i innymi regulacjami UE. Oferują pełną obsługę formalną dla bocznic kolejowych oraz przeprowadzanie procesów oceny wpływu zmian na bezpieczeństwo.Instytut jest również aktywnie zaangażowany w działalność edukacyjną, organizując różnorodne szkolenia dla pracowników sektora kolejowego oraz dla szkół i uczelni. Szkolenia obejmują tematy takie jak zarządzanie bezpieczeństwem i utrzymaniem, audyty wewnętrzne, ocena ryzyka, oraz szkolenia dla komisji kolejowych. Każdy uczestnik posiadający zaliczone szkolenie otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.Dodatkowo, Instytut Transportu Kolejowego prowadzi badania i sporządza ekspertyzy w zakresie techniki i bezpieczeństwa transportu kolejowego. Oferują również opracowanie opinii o innowacyjności dla nowych technologii i rozwiązań technicznych wdrażanych w sektorze kolejowym.Instytut realizuje także specjalne usługi dla szkolnictwa, organizując wykłady i warsztaty dla studentów oraz zajęcia edukacyjne dla szkół branżowych i najmłodszych, przybliżając im realia i wymagania rynku pracy w sektorze kolejowym. W ten sposób Instytut Transportu Kolejowego przyczynia się do kształtowania przyszłych kadr w tej dziedzinie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Instytut transportu kolejowego osiągnęła 1 328 858 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 325 722 zł. Pozostałe przychody to 3136 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 136 341 zł.
Zysk netto wyniósł 189 381 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 442 953 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 328 858 zł w 2023 roku.
• 1 216 882 zł w 2022 roku.
• 838 261 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 63 127 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 189 381 zł w 2023 roku.
• 211 737 zł w 2022 roku.
• 333 374 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Instytut transportu kolejowego wynosi 1 950 548 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
307 119 zł a 3 322 146 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 650 183 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 950 548 zł w 2023 roku.
• 1 823 288 zł w 2022 roku.
• 2 146 119 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Instytut transportu kolejowego wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,016% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 541 918
zł.
Koszty operacyjne Instytut transportu kolejowego wyniosły 1 112 012
zł.
Wynagrodzenia stanowią 49%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
180 639 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 541 918 zł w 2023 roku
• 318 282 zł w 2022 roku
• 207 878 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
16.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
49% w 2023 roku
•
33% w 2022 roku
•
44% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Instytut transportu kolejowego wyniosła 538 446 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 5000 zł.
a
ktywa obrotowe to 533 446 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 538 446 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 409 493 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 128 953 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 179 482 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 538 446 zł w 2023 roku.
• 285 075 zł w 2022 roku.
• 447 341 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 35%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 46%.
Marża operacyjna wyniosła 16%.
Marża netto wyniosła 14%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 15.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Instytut transportu kolejowego wyniosły 128 953 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 538 446 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 24%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 42 984 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 128 953 zł w 2023 roku
• 64 963 zł w 2022 roku
• 108 967 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 24% w 2023 roku
• 23% w 2022 roku
• 24% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Instytut transportu kolejowego wykazała przychody na poziomie 1 328 858 zł.
Organizacja zarobiła 212 573 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 23 192 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 189 381 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 7731 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 23 192 zł w 2023 roku
• 25 767 zł w 2022 roku
• 35 179 zł w 2021 roku
Organizacja Instytut transportu kolejowego wykazała zysk netto większy niż 83% organizacji z branży "Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana".
Organizacja wykazała przychód większy niż 79% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 69% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 65% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 65% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 69% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 85% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.02%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 83% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 79% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 69% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 45% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 65% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 65% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 69% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 85% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.02%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gamon Wojciech
posiada 25 udziałów, które stanowią 50% firmy.
Rolek Paweł
posiada 25 udziałów, które stanowią 50% firmy.
Podobne organizacje do
INSTYTUT TRANSPORTU KOLEJOWEGO