Rozpoczęcie działalności
2017-06-19
Organ reprezentujący
ZARZĄD FUNDACJI
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W RAZIE ZARZADU JEDNOSOBOWEGO CZŁONEK ZARZĄDU REPREZENTUJE FUNDACJĘ SAMODZIELNIE. JEŻELI ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY TO FUNDACJA BĘDZIE REPREZENTOWANA PRZEZ DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Organ nadzoru
RADA FUNDACJI
Cel działania
CELE FUNDACJI: - REWITALIZACJA OBIEKTU ZAMKOWEGO W NIEMOJOWIE; - STWORZENIE MUZEUM UWZGLĘDNIAJĄCEGO HISTORIE REGIONU, GROMADZENIE I UDOSTĘPNIANIA ZBIORÓW KULTURY MATERIALNEJ I DUCHOWEJ; - DZIAŁANIA NA RZECZ UDOSTĘPNIANIA ZAMKU PUBLICZNOŚCI; - PROMOCJA HISTORII, TRADYCJI, KULTURY DOLNEGO ŚLĄSKA, WSKRZESZENIE MIEJSCOWYCH TRADYCJI, ORGANIZOWANIE WYSTAW, KONKURSÓW, SYMPOZJÓW JAK I WYMIANA KULTURALNA W TYM ZAKRESIE, ODTWORZENIE DAWNEJ, KULTUROTWÓRCZEJ FUNKCJI ZAMKU POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI KONCERTOWEJ, TEATRALNEJ, WYSTAWIENNICZEJ I WYDAWNICZEJ ORAZ EDUKACYJNEJ, A TAKŻE UPOWSZECHNIANIE ZJAWISK KULTURY W KAŻDEJ POSTACI; - REAKTYWACJA ZAMKOWYCH ZBIORÓW I PAMIĄTEK Z CZASÓW ISTNIENIA; - INSPIROWANIE DZIAŁAŃ INTERDYSCYPLINARNYCH, SKUPIENIE WOKÓŁ CELÓW FUNDACJI TWÓRCÓW, ARTYSTÓW, UCZONYCH, WSPÓŁDZIAŁANIE ZE ŚRODOWISKAMI TWÓRCZYMI I PLACÓWKAMI KULTURALNYMI ORAZ NAUKOWYMI ZIEMI KŁODZKIEJ, DOLNEGO ŚLĄSKA I EUROPY; - WSPÓŁPRACA Z WYDZIAŁAMI WYŻSZYCH UCZELNI ZAINTERESOWANYMI DZIAŁANIAMI PODEJMOWANYMI NA TERENIE PAŁACU; - WŁĄCZANIE SPRAW ZWIĄZANYCH Z CELAMI FUNDACJI W SIEĆ MIĘDZYNARODOWYCH KONTAKTÓW SŁUŻĄCYCH OCHRONIE ZABYTKÓW ORAZ PROWADZENIU PRZEDSIĘWZIĘĆ KULTURALNYCH NA ICH TERENIE, POPRZEZ TO ZACIEŚNIANIE ZWIĄZKÓW KULTURY POLSKIEJ Z KULTURĄ EUROPEJSKĄ I ŚWIATOWĄ; - DĄŻENIE DO WYKUPU DYBUKÓW I GRUNTÓW NALEŻĄCYCH DAWNIEJ DO ZAŁOŻENIA ZAMKOWEGO W NIEMOJOWIE, W CELU ODTWORZENIA ZAŁOŻENIA W JEGO KSZTAŁCIE ZNANYM Z XIX WIEKU; - DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA NA RZECZ MIESZKAŃCÓW NIEMOJOWA I REGIONU; - WSPOMAGANIE LOKALNYCH INICJATYW SPOŁECZNYCH.