WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W KOSZALINIE, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
PREZES SPÓŁKI JEST UPOWAŻNIONY DO JEDNOOSOBOWEJ REPREZENTACJI SPÓŁKI, ZAŚ KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU REPREZENTUJE SPÓŁKĘ ŁĄCZNIE Z INNYM CZŁONKIEM ZARZĄDU LUB Z PROKURENTEM.
Obsługa punktu selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK).
Realizacja harmonogramów odbioru odpadów zmieszanych i segregowanych.
Edukacja mieszkańców w zakresie segregacji odpadów.
Prowadzenie oczyszczalni ścieków i hydroforni.
Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. w Krupach to instytucja, która zajmuje się świadczeniem usług związanych z gospodarką wodno-ściekową oraz odbiorem i zagospodarowaniem odpadów na terenie gminy. W ofercie przedsiębiorstwa znajdują się usługi związane z dostawą wody oraz odprowadzaniem ścieków, co stanowi jeden z jej głównych filarów działalności. Zakład posiada własne oczyszczalnie ścieków oraz hydrofornie, co zapewnia mieszkańcom dostęp do bezpiecznej i wysokiej jakości wody pitnej. Dodatkowo, Gminny Zakład Użyteczności Publicznej prowadzi sezonową segregację odpadów, oferując mieszkańcom harmonogram odbioru zarówno odpadów zmieszanych, jak i segregowanych. Przedsiębiorstwo angażuje się także w edukację mieszkańców w zakresie poprawnych metod segregacji odpadów, co wpisuje się w ich strategię ochrony środowiska. Gminny Zakład Użyteczności Publicznej skutecznie zarządza swoimi usługami, co potwierdzają regularne aktualizacje taryf wodno-kanalizacyjnych oraz informacje na temat granic odbiorów odpadów, dostępne na ich stronie internetowej. Dzięki bliskiemu kontaktowi z mieszkańcami oraz transparentności działań, GZUP stał się kluczową instytucją w gminie, wspierającą lokalny rozwój i dbałość o środowisko.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gminny zakład użyteczności publicznej osiągnęła 12 715 224 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 12 699 517 zł. Pozostałe przychody to 15 707 zł.
Całkowite koszty wyniosły 12 503 248 zł.
Zysk netto wyniósł 196 269 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 040 486 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 12 715 224 zł w 2023 roku.
• 8 656 008 zł w 2022 roku.
• 7 528 479 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 26 678 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 196 269 zł w 2023 roku.
• 249 668 zł w 2022 roku.
• -437 515 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 218 tys. zł.
EBITDA Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 692 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
27 390 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 217 634 zł w
2023 roku.
• 275 490 zł w
2022 roku.
• -424 341 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
64 035 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 691 594 zł w
2023 roku.
• 639 249 zł w
2022 roku.
• -113 435 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 12 555 940 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 962 694 zł a 31 788 061 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 990 812 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 12 555 940 zł w 2023 roku.
• 9 916 187 zł w 2022 roku.
• 7 453 579 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gminny zakład użyteczności publicznej wynosi 0,18%. To oznacza, że firma ma szansę 0,18% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,016% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,18% w 2023 roku.
• 0,11% w 2022 roku.
• 0,82% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 4 790 033
zł.
Koszty operacyjne Gminny zakład użyteczności publicznej wyniosły 12 481 883
zł.
Wynagrodzenia stanowią 38%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
289 486 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 4 790 033 zł w 2023 roku
• 4 003 291 zł w 2022 roku
• 3 903 693 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
38% w 2023 roku
•
48% w 2022 roku
•
49% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gminny zakład użyteczności publicznej wyniosła 7 270 684 zł.
a
ktywa trwałe to 5 183 175 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 087 509 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 270 684 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 4 392 062 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 878 623 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 635 062 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 270 684 zł w 2023 roku.
• 7 118 665 zł w 2022 roku.
• 5 430 280 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 4%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gminny zakład użyteczności publicznej wyniosły 2 878 623 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 270 684 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 40%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 381 140 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 878 623 zł w 2023 roku
• 2 922 872 zł w 2022 roku
• 2 184 155 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 40% w 2023 roku
• 41% w 2022 roku
• 40% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gminny zakład użyteczności publicznej wykazała przychody na poziomie 12 715 224 zł.
Organizacja zarobiła 196 269 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 196 269 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -7606 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 17 052 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku