Rozpoczęcie działalności
2016-03-16
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH ORAZ ZAWIERANIA UMÓW I ZOBOWIĄZAŃ, A TAKŻE UDZIELANIA PEŁNOMOCNICTW W IMIENIU STOWARZYSZNIA UPRAWNIONYCH JEST DWÓCH DOWOLNYCH CZŁONKÓW ZARZĄDU.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
CELAMI STOWARZYSZENIA SĄ: A) ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI RETORYCZNYCH I ORATORSKICH CZŁONKÓW ORAZ ICH INNYCH ZAINTERESOWAŃ; B) PODNOSZENIE KULTURY WYPOWIEDZI I JAKOŚCI DEBATY PUBLICZNEJ ORAZ DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ POPULARYZACJI JĘZYKA POLSKIEGO; C) PIELĘGNOWANIE TRADYCJI PROWADZENIA MERYTORYCZNEGO I UPORZĄDKOWANEGO DIALOGU; D) KSZTAŁCENIE MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH W ZAKRESIE PRZEMAWIANIA, FORMUŁOWANIA ARGUMENTÓW I PROWADZENIA MERYTORYCZNEGO SPORU; E) POPULARYZACJA FORMUŁY DEBATY OKSFORDZKIEJ JAKO INSTRUMENTU DYDAKTYCZNEGO ORAZ FORMATU DYSKUSJI RYWALIZACYJNEJ; F) POPULARYZACJA FORMUŁY DEBATY PARLAMENTARNEJ INSTRUMENTU DYDAKTYCZNEGO ORAZ FORMATU DYSKUSJI RYWALIZACYJNEJ; G) POPULARYZACJA FORMUŁY DEBATY 1 VS 1 JAKO INSTRUMENTU DYDAKTYCZNEGO ORAZ FORMATU DYSKUSJI RYWALIZACYJNEJ; H) POPULARYZACJA WSZELKICH INNYCH FORMUŁ DYSKUSJI ORAZ PROWADZENIA DYSKURSU PUBLICZNEGO; I) POSZERZANIE WIEDZY TEORETYCZNEJ CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA ORAZ SPOŁECZEŃSTWA DOTYCZĄCEJ RETORYKI, KRASOMÓWSTWA, DYSKURSU PUBLICZNEGO, ERY STYKI; J) ROZWIJANIE SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO; K) EDUKACJA OBYWATELSKA, PRAWNA, EKONOMICZNA, MEDIALNA; L) POPULARYZACJA I UPOWSZECHNIANIE DYSKURSU NA TEMAT UNII EUROPEJSKIEJ, JEJ INSTYTUCJI I ROLI POLSKI W UE; M) PRZECIWDZIAŁANIE MOWIE NIENAWIŚCI ORAZ DYSKRYMINACJI WŚRÓD MŁODZIEŻY ORAZ W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ; N) PROMOWANIE ORAZ EDUKOWANIE W ZAKRESIE KULTURY, SZTUKI ORAZ SPORTU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ; O) PROMOWANIE LOKALNEJ KULTURY, TRADYCJI; P) PROMOWANIE I KSZTAŁCENIE W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA, EKOLOGII, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU; Q) DZIAŁALNOŚĆ UPOWSZECHNIAJĄCA NAUKĘ ORAZ SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ NAUKI; R) WSPIERANIE ROZWOJU SAMORZĄDÓW LOKALNYCH, ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH, GRUP, DYSKRYMINOWANYCH I WYKLUCZONYCH POPRZEZ KSZTAŁCENIE KADRY, W TYM WZMACNIANIE I WYŁANIANIE ICH LIDERÓW, PROMOWANIE ROZWOJU SAMORZĄDNOŚCI; S) KSZTAŁCENIE PRZYSZŁYCH LIDERÓW’ ORAZ PROMOWANIE KOBIET NA POZYCJACH LIDERSKICH, A TAKŻE WZMACNIANIE ICH ROLI W' ŻYCIU PUBLICZNYM; T) WSPARCIE SENIORÓW ORAZ OSÓB NIEUPRZYWILEJOW-ANYCH; U) WSPIERANIE ORAZ PROMOWANIE SZKOLNICTWA NA KAŻDYM POZIOMIE W POLSCE; V) WSPIERANIE DZIAŁALNOŚCI MŁODZIEŻOWYCH FORM SAMORZĄDNOŚCI, W TYM MŁODZIEŻOWYCH RAD; W) PROMOWANIE POSTAW PATRIOTYCZNYCH, OBYWATELSKICH, HUMANISTYCZNYCH, PROSPOŁECZNYCH, PROMOWANIE HISTORII, A TAKŻE DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ POLONII, A W SZCZEGÓLNOŚCI ZACHOWANIA JEJ TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ I ŁĄCZNOŚCI Z JĘZYKIEM POLSKIM; X) ROZWÓJ KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI TAKICH JAK KRYTYCZNE MYŚLENIE, DESIGN THINKING W KONTEKŚCIE ZMIAN ZWIĄZANYCH Z PRZEMYSŁEM 4.0; Y) WSPÓŁPRACA Z WŁADZAMI SAMORZĄDOWYMI, RZĄDOWYMI I ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI W ZAKRESIE WYMIENIONYM W CELACH DZIAŁANIA STOWARZYSZENIA; Z) ZAANGAŻOWANIE W SPRAWY LOKALNE, ZABIERANIE GŁOSU W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KRAKOWA, PROMOWANIE JEGO KULTURY I DZIEDZICTWA.