Rozpoczęcie działalności
2015-10-14
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DLA WAŻNOŚCI OŚWIADCZEŃ I INNYCH DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH MAJĄTKU I SPRAW STOWARZYSZENIA, W TYM ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ MAJĄTKOWYCH WYMAGANE SĄ PODPISY DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU GŁÓWNEGO. UMOWY, PEŁNOMOCNICTWA ORAZ WSZELKIE INNE OŚWIADCZENIA WOLI ODDZIAŁÓW, KTÓRE POCIĄGAJĄ ZA SOBĄ ZOBOWIĄZANIA PIENIĘŻNE LUB ZMIANĘ MAJĄTKU STOWARZYSZENIA W KWOCIE LUB O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 1000 ZŁ, WYMAGAJĄ DLA SWOJEJ WAŻNOŚCI PODPISÓW DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ODDZIAŁU. UMOWY, PEŁNOMOCNICTWA ORAZ WSZELKIE INNE OŚWIADCZENIA WOLI ODDZIAŁÓW, KTÓRE POCIĄGAJĄ ZA SOBĄ ZOBOWIĄZANIA PIENIĘŻNE LUB ZMIANĘ MAJĄTKU STOWARZYSZENIA W KWOCIE LUB O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 1000 ZŁ, WYMAGAJĄ DLA SWOJEJ WAŻNOŚCI PODPISÓW DÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ODDZIAŁU, ORAZ CZŁONKA ZARZĄDU GŁÓWNEGO STOWARZYSZENIA.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
2. CELEM DZIAŁALNOŚCI STOWARZYSZENIA JEST: A) POPULARYZACJA WIEDZY O KOLEJNICTWIE, B) POPULARYZACJA POLSKIEJ MYŚLI TECHNICZNEJ W DZIEDZINIE KOLEJNICTWA, C) PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ PIELĘGNOWANIA TRADYCJI POLSKIEGO KOLEJNICTWA ORAZ POLSKIEGO PRZEMYSŁU ZWIĄZANEGO Z KOLEJNICTWEM, D) POPIERANIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, NAUKOWO-TECHNICZNEJ, POPULARYZATORSKIEJ I WYDAWNICZEJ POŚWIĘCONEJ TEMATYCE KOLEJOWEJ ORAZ PROWADZENIE TAKIEJ DZIAŁALNOŚCI WE WŁASNYM ZAKRESIE, E) PROWADZENIE, INSPIROWANIE ORAZ WSPIERANIE DZIAŁAŃ I INICJATYW ZMIERZAJĄCYCH DO OCHRONY ZABYTKÓW POLSKIEGO KOLEJNICTWA, F) GROMADZENIE I UDOSTĘPNIANIE PAMIĄTEK I EKSPONATÓW ORAZ OPRACOWYWANIE MATERIAŁÓW SŁUŻĄCYCH PROPAGOWANIU HISTORII KOLEI, G) KONSULTACJE, DORADZTWO I SZKOLENIA W ZAKRESIE HISTORII KOLEI ORAZ KONSERWACJI, UTRZYMANIA I UŻYTKOWANIA ZABYTKOWEGO TABORU I URZĄDZEŃ KOLEJOWYCH, H) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI POPULARYZATORSKIEJ I INSTRUKTAŻOWEJ W ZAKRESIE MODELARSTWA KOLEJOWEGO, I) PROPAGOWANIE IDEI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU, OCHRONA ŚRODOWISKA, A W SZCZEGÓLNOŚCI PROMOWANIE KOLEI JAKO ŚRODKA TRANSPORTU PRZYJAZNEGO ŚRODOWISKU NATURALNEMU, J) PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ ZACHOWANIA I OBRONY PRZED ZNISZCZENIEM, TABORU KOLEJOWEGO WYŁĄCZONEGO Z EKSPLOATACJI, POSIADAJĄCEGO WALORY HISTORYCZNE I CECHY ŚWIADCZĄCE O JEGO UNIKATOWOŚCI I WARTOŚCI HISTORYCZNEJ.