SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI SKŁAD ZARZĄDU JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
Cargotor jest niezależnym zarządcą kolejowej infrastruktury logistyczno-usługowej,który oferuje przewoźnikom możliwość korzystania z torów kolejowych oraz punktów eksploatacyjnych. Firma koncentruje się na utrzymaniu infrastruktury torowej, co zapewnia bezpieczny transport towarów. Cargotor stosuje europejskie standardy bezpieczeństwa, co czyni go zaufanym partnerem w branży transportu kolejowego. Istotnym aspektem działalności Cargotor jest również rozwój technologiczny, który przyczynia się do poprawy jakości świadczonych usług. Wśród zrealizowanych projektów wyróżnia się modernizacja Rejonu Przeładunkowego w Małaszewiczach, które stało się kluczowym terminalem logistycznym na mapie transportowej Europy, zwłaszcza w kontekście globalnych wyzwań transportowych, takich jak pandemia. Cargotor dysponuje siecią punktów ekspedycyjnych na terenie całego kraju, dając możliwość dzierżawy placów przeładunkowych, co wzmacnia jego pozycję na rynku i umożliwia elastyczną obsługę rosnącego ruchu towarowego.
W skrócie
Zarządzanie infrastrukturą kolejową dla przewoźników
Utrzymanie i modernizacja sieci torowej
Punkty ekspedycyjne w całej Polsce
Wysokie standardy bezpieczeństwa w transporcie
Kluczowe projekty, takie jak modernizacja w Małaszewiczach
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Cargotor osiągnęła 30 047 404 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 29 003 723 zł. Pozostałe przychody to 1 043 681 zł.
Całkowite koszty wyniosły 39 093 784 zł.
Strata netto wyniosła 10 090 061 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -5 038 669 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 30 047 404 zł w 2023 roku.
• 41 684 263 zł w 2022 roku.
• 44 736 998 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -3 632 038 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -10 090 061 zł w 2023 roku.
• 1 206 705 zł w 2022 roku.
• 3 591 236 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Cargotor wynosi 39 375 649 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 103 168 246 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -11 922 042 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 39 375 649 zł w 2023 roku.
• 59 527 922 zł w 2022 roku.
• 70 196 171 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Cargotor wynosi 0,78%. To oznacza, że firma ma szansę 0,78% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,128% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,78% w 2023 roku.
• 0,07% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Cargotor wyniosła 45 696 569 zł.
a
ktywa trwałe to 28 411 030 zł.
a
ktywa obrotowe to 17 285 539 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 45 696 569 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 25 792 062 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 19 904 507 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -1 497 871 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 45 696 569 zł w 2023 roku.
• 54 005 777 zł w 2022 roku.
• 52 300 524 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -22%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -39%.
Marża operacyjna wyniosła -44%.
Marża netto wyniosła -34%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -7.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -12.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -11.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -8.8 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Cargotor wyniosły 19 904 507 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 45 696 569 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 44%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -482 557 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 19 904 507 zł w 2023 roku
• 18 123 654 zł w 2022 roku
• 17 625 107 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 44% w 2023 roku
• 34% w 2022 roku
• 34% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Cargotor wykazała przychody na poziomie 30 047 404 zł.
Organizacja zarobiła -7 660 309 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 429 752 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -10 090 061 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -32% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -82 679 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 429 752 zł w 2023 roku
• 380 351 zł w 2022 roku
• 843 988 zł w 2021 roku