Rozpoczęcie działalności
2013-01-03
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO ZAWIERANIA UMÓW, UDZIELANIA PEŁNOMOCNICTWA I SKŁADANIA INNYCH OŚWIADCZEŃ WOLI, W SZCZEGÓLNOŚCI W SPRAWACH MAJĄTKOWYCH WYMAGANE SĄ PODPISY DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE, W TYM PREZESA LUB WICEPREZESA.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
CELEM STOWARZYSZENIA JEST WSPIERANIE I POMOC W PRZEDSIĘWZIĘCIACH EDUKACYJNO-KULTURALNYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI: A) INSPIROWANIE I ORGANIZOWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ PODNIESIENIA STANDARDÓW NAUCZANIA W SZKOLE, B) TWORZENIE WARUNKÓW ORAZ WSPOMAGANIE SZEROKO POJĘTEGO ROZWOJU DYDAKTYCZNEGO I ARTYSTYCZNEGO UCZNIÓW, W TYM UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH, ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM, POCHODZĄCYCH Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH I UBOGICH, C) TWORZENIE WARUNKÓW ORAZ WSPOMAGANIE ROZWOJU WŁASNEGO NAUCZYCIELI SZKOŁY I CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA, D) WSPOMAGANIE SZKOŁY W JEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ, E) PROPAGOWANIE DOROBKU ARTYSTYCZNEGO UCZNIÓW I NAUCZYCIELI SZKOŁY W KRAJU I ZA GRANICĄ, F) PODEJMOWANIE I WSPIERANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ INTEGRACJI ŚRODOWISK SZKOLNEGO I LOKALNEGO, G) ORGANIZOWANIE WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ POPRZEZ PODEJMOWANIE I UTRZYMYWANIE KONTAKTÓW Z POKREWNYMI INSTYTUCJAMI ZA GRANICĄ, H) UPOWSZECHNIANIE KULTURY I SZTUKI, OCHRONA DÓBR KULTURY I TRADYCJI ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM TWÓRCZOŚCI I MUZYKI LUDOWEJ, I) KSZTAŁTOWANIE I ZACHOWANIE WIĘZI POMIĘDZY SZKOŁĄ, JEJ NAUCZYCIELAMI, PRACOWNIKAMI ORAZ ABSOLWENTAMI, J) WSPIERANIE ABSOLWENTÓW SZKOŁY WCHODZĄCYCH W ŻYCIE ZAWODOWE, K) UDZIELANIE POMOCY STYPENDIALNEJ DLA ZDOLNEJ MŁODZIEŻY, L) AKTYWIZACJA SPORTOWO-REKREACYJNO-KULTURALNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, M) INICJOWANIE I WSPIERANIE UCZESTNICTWA W KULTURZE I EDUKACJI ORAZ DZIAŁAŃ WYNIKAJĄCYCH Z ROZWOJU ZRÓWNOWAŻONEGO, N) ORGANIZOWANIE RÓŻNYCH FORM WYPOCZYNKU I SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH, O) PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH, P) INICJOWANIE I WSPIERANIE NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH WŚRÓD DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH, Q) SZERZENIE W SPOŁECZEŃSTWIE ZNAJOMOŚCI TRADYCJI KASZUBSKO-POMORSKICH, R) KULTYWOWANIE I ROZWIJANIE SPECYFIKI KULTUROWEJ POMORZA, S) PROPAGOWANIE DBAŁOŚCI O ZACHOWANIE WALORÓW ŚRODOWISKA NATURALNEGO, T) WZBOGACENIE OFERTY KULTURALNEJ REGIONU.