Polish Outdoor Distribution Group to firma, która specjalizuje się w dystrybucjiszerokiej gamy odzieży oraz sprzętu outdoorowego renomowanych marek. W swojej ofercie posiada produkty takich firm jak Bergans of Norway, Yeti, Nordisk, Grand Canyon, Alfa, Wild Climb, Cousin Trestec, Trimm, Lasting oraz Sampaoli Creazioni. Celem przedsiębiorstwa jest wprowadzenie na rynek polski produktów o wysokiej jakości, które są uznawane na międzynarodowych rynkach. Polish Outdoor Distribution Group wyróżnia się nowatorskimi metodami dystrybucji, zapewniając sprawny kontakt z klientami oraz szybką realizację zamówień. Jako pionierzy w branży, firma dysponuje mobilnym showroomem, co umożliwia efektywne prezentowanie całej oferty bezpośrednio u klientów. Dzięki temu, Polish Outdoor Distribution Group stawia sobie za cel nie tylko zaspokojenie potrzeb rynku, ale również wypromowanie nowoczesnych standardów obsługi klienta w branży outdoorowej. Z siedzibą w Kompleksie 'Małe Dolomity' na Jurze, przedsiębiorstwo przyczynia się do rozwoju rynku outdoorowego w Polsce, dostosowując swoją ofertę do rosnących potrzeb klientów oraz zmieniających się trendów.
W skrócie
Dystrybucja odzieży i sprzętu outdoorowego.
Współpraca z markami m.in. Bergans of Norway i Yeti.
Wprowadzenie mobilnego showroomu na polski rynek.
Zastosowanie nowoczesnych metod zamawiania towaru.
Szybka realizacja zamówień oraz dobra komunikacja z klientami.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polish outdoor distribution group osiągnęła 377 750 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 377 056 zł. Pozostałe przychody to 694 zł.
Całkowite koszty wyniosły 635 371 zł.
Strata netto wyniosła 258 314 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 32 112 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 377 750 zł w 2023 roku.
• 569 648 zł w 2022 roku.
• 916 383 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -33 911 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -258 314 zł w 2023 roku.
• -549 906 zł w 2022 roku.
• -533 941 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polish outdoor distribution group wynosi 251 833 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 944 375 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 21 408 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 251 833 zł w 2023 roku.
• 379 765 zł w 2022 roku.
• 610 922 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polish outdoor distribution group wynosi 1,13%. To oznacza, że firma ma szansę 1,13% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,160% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 1,13% w 2023 roku.
• 1,44% w 2022 roku.
• 1,10% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polish outdoor distribution group wyniosła 427 260 zł.
a
ktywa obrotowe to 427 260 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 427 260 zł.
k
apitał (fundusz) własny to -1 578 982 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 006 242 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 12 052 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 427 260 zł w 2023 roku.
• 600 558 zł w 2022 roku.
• 973 478 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -60%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 16%.
Marża operacyjna wyniosła -53%.
Marża netto wyniosła -68%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -7.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -9.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.2 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polish outdoor distribution group wyniosły 2 006 242 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 427 260 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 470%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 262 296 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 006 242 zł w 2023 roku
• 1 921 226 zł w 2022 roku
• 1 210 300 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 58 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 470% w 2023 roku
• 320% w 2022 roku
• 124% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polish outdoor distribution group wykazała przychody na poziomie 377 750 zł.
Organizacja zarobiła -258 314 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -258 314 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku