SĄD REJONOWY DLA ŁODZI ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI WE WSZYSTKICH SPRAWACH SKŁADA PREZES ZARZĄDU.
Postępowanie likwidacyjne
Tak
Cel działania
1.DZIAŁANIE NA RZECZ POPULARYZOWANIA SZTUKI TEATRALNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY I ROZRYWKI, WŚRÓD WSZYSTKICH KLAS SPOŁECZNYCH, 2.POSZUKIWANIE, KREOWANIE I PROPAGOWANIE NOWYCH FORM WYRAZU ARTYSTYCZNEGO W ZAKRESIE SZTUK ARTYSTYCZNYCH: GŁÓWNIE TEATRALNYCH, ALE RÓWNIEŻ WIZUALNYCH, LITERACKICH I MUZYCZNYCH, 3.PRZECIWDZIAŁANIE PROBLEMOM DYSKRYMINACJI, BEZDOMNOŚCI I PATOLOGII SPOŁECZNEJ POPRZEZ SZTUKĘ TEATRALNĄ, 4.DZIAŁANIE NA RZECZ ROZWOJU SZTUKI TEATRALNEJ I ARTYSTYCZNEJ, 5.PROMOWANIE ZJAWISK KULTURALNYCH, SZTUKI, A TAKŻE SAMYCH TWÓRCÓW.
Projekty sceniczne na podstawie własnych i cudzich tekstów
szczególną uwagę. Działający dynamicznie w latach 2005-2017, był głównie związany z Łodzią, chociaż ostatnie projekty pojawiały się również na styku Łodzi i Warszawy. Inicjowany przez Łukasza Piętę, teatr przyciągał uwagę poprzez swoje innowacyjne podejście do sztuki, łącząc różnorodne środki artystycznego wyrazu, w celu stworzenia zaskakującej, czasem groteskowej rzeczywistości. Teatr wyróżniało podejście, które nie zamykało się w jednej formie wyrazu scenicznego, dzięki czemu spektakle poruszały różnorodne tematy. Chociaż często bazowały na własnych tekstach, takich jak Salon Lenistwa czy Lewa Strona Prawa Strona, teatr też czerpał z dzieł innych autorów, inscenizując między innymi Przewodnik dla bezdomnych - zainspirowany poezją Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego oraz impresje Arthura Rimbauda czy Opera Dożynki według Andrzeja Sosnowskiego. Teatr Napięcie nieustannie eksperymentował, co mocno odzwierciedlało się w ich pracach. Niezwykle ciekawe były projekty takie jak Scena Stoop!, która od 2007 roku była platformą dla bardziej eksperymentalnych i absurdalnych przedstawień, angażujących się w groteskowe i komiczne konwencje teatralne.Od 2007 roku teatr eksplorował również możliwości podprogowego oddziaływania na widza za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych, co stało się integralną częścią ich przedstawień, takich jak Opera Dożynki. Te eksperymenty miały na celu pobudzenie indywidualnej wyobraźni widzów, czyniąc ich aktywnymi uczestnikami spektakli.W latach 2011-2017, organizacja działała jako fundacja, której zarząd tworzyli Łukasz Pięta, Anna Kwapisz i Łukasz Długołęcki. Teatr Napięcie swoim unikalnym podejściem do sztuki teatralnej oraz eksperymentowaniem z formami i treściami scenicznymi, wpisał się na stałe w pejzaż polskiej sztuki alternatywnej. W 2017 roku, działalność Teatru Napięcie została zakończona, ale stworzone przez nich projekty wciąż pozostają znaczącym wkładem w rozwój teatru eksperymentalnego.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki