SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA I PRZYJMOWANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU ZWIĄZKU UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY Z CZŁONKÓW ZARZĄDU SAMODZIELNIE, JEDNAKŻE JEŻELI W WYNIKU ZŁOŻONEGO OŚWIADCZENIA WOLI MA DOJŚĆ DO ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ LUB ROZPORZĄDZANIA PRAWEM, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU ZWIĄZKU UPOWAŻNIENI SĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE. ZARZĄD MOŻE ROZPORZĄDZAĆ PRAWAMI ORAZ ZACIĄGAĆ ZOBOWIĄZANIA DO KWOTY BUDŻETU ZWIĄZKU NA DANY ROK. DLA CZYNNOŚCI PRZEKRACZAJĄCYCH WARTOŚĆ ROCZNEGO BUDŻETU ZWIĄZKU WYMAGANA JEST UPRZEDNIA ZGODA WALNEGO ZEBRANIA CZŁONKÓW.
Zarządzanie wynajmem długoterminowym i leasingiem pojazdów.
Reprezentacja blisko 40% rynku sprzedaży nowych samochodów.
Wsparcie dla członków poprzez dane analityczne i wiedzę ekspercką.
Współpraca z uczelniami w zakresie kształcenia specjalistów.
Organizacja wydarzeń branżowych i wymiana doświadczeń.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) to organizacja założona w 2005 roku, która ma na celu rozwój oraz kształtowanie branży wynajmu i leasingu samochodów, a także zarządzania flotami. PZWLP skupia w swoich szeregach firmy zajmujące się wynajmem długoterminowym pojazdów oraz leasingiem. Organizacja reprezentuje blisko 40% rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce, co świadczy o jej znaczącej roli w branży motoryzacyjnej. W ostatnich latach, rynek wynajmu długoterminowego dynamicznie rośnie, co potwierdzają osiągane przez PZWLP wyniki: w 2023 roku wzrost wynajmu długoterminowego wyniósł 8,3% w porównaniu do roku poprzedniego.
PZWLP aktywnie wspiera swoich członków poprzez dostarczanie danych, analiz i wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania flotą. Organizacja współpracuje z akademickimi instytucjami edukacyjnymi, takimi jak Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, przy tworzeniu programów nauczania ukierunkowanych na zarządzanie flotą i mobilnością, co świadczy o jej zaangażowaniu w rozwój kadry specjalistów w tym obszarze. PZWLP organizuje również konferencje oraz gremia dyskusyjne, które służą wymianie doświadczeń i wyznaczaniu standardów w branży. Celem PZWLP jest nie tylko reprezentowanie interesów płynących z wynajmu i leasingu, ale także wspieranie zrównoważonego rozwoju sektora transportu w Polsce.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó osiągnęła 1 152 366 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 152 365 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 118 280 zł.
Zysk netto wyniósł 34 086 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 458 779 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 152 366 zł w 2023 roku.
• 693 586 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -20 569 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 34 086 zł w 2023 roku.
• 54 655 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wynosi 34 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
20 541 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 34 134 zł w
2023 roku.
• 54 675 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wynosi 1 176 847 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
272 261 zł a 2 880 914 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 198 012 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 176 847 zł w 2023 roku.
• 978 835 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,004% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wyniosły 1 118 232
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wyniosła 366 837 zł.
a
ktywa obrotowe to 366 837 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 366 837 zł.
f
undusz własny to 363 014 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3823 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -39 216 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 366 837 zł w 2023 roku.
• 406 053 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 9%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 9%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wyniosły 3823 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 366 837 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 1%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -5130 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3823 zł w 2023 roku
• 8953 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 1% w 2023 roku
• 2% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wykazała przychody na poziomie 1 152 366 zł.
Organizacja zarobiła 34 086 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 34 086 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Polski związek wynajmu i leasingu pojazdó wykazała zysk netto większy niż 72% organizacji z branży "Działalność organizacji komercyjnych i pracodawców".
Organizacja wykazała przychód większy niż 76% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 18% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 72% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 76% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 63% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 18% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
POLSKI ZWIĄZEK WYNAJMU I LEASINGU POJAZDÓ