Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Sposób reprezentacji
TOWARZYSTWO JEST REPREZENTOWANE NA ZEWNĄTRZ PRZEZ PRZEWODNICZĄCEGO, A W RAZIE JEGO NIEOBECNOŚCI PRZEZ ZASTĘPCĘ PRZEWODNICZĄCEGO I SEKRETARZA
Postępowanie likwidacyjne
Tak
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
A) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ ORAZ OPIEKUŃCZEJ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH B) PROWADZENIE DZIAŁNOŚCI OPIEKUŃCZO-LECZNICZEJ DLA LUDZI W PODESZŁYM WIEKU SAMYCH, CHORYCH C) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI SZKOLENIOWEJW ZAKRESIE WYCHOWANIA I OPIEKI D) TWORZENIE INSTYTUCJONALNYCH RAM WSPÓŁPRACY I WYMIANY DOŚWIADCZEŃ POMIĘDZY PEDAGOGAMI, UCZNIAMI, RODZICAMI I LEKARZAMI, KTÓRZY WIDZĄ POTRZEBĘ TWORZENIA SZKÓŁ SPECJALNYCH, INTERNATÓW, OŚRODKÓW SZKOLNO-WYCHOWAWCZYCH, HOSPICJÓW, DOMÓW SPOKOJNEJ STAROŚCI W KIERUNKU WIELOSTRONNEJ POMOCY PODOPIECZNYM E) UPOWSZECHNIANIE WŚRÓD CZŁONKÓW TOWARZYSTWA, A TAKŻE WŚRÓD INNYCH ZAINTERESOWANYCH IDEI SŁUŻBY DRUGIEMU CZŁOWIEKOWI, SZCZEGÓLNIE DOTKNIĘTEMU DEFICYTEM ROZWOJOWYM, SAMOTNOŚCIĄ, CHOROBĄ F) POBUDZANIE NOWATORSTWA, AMBICJI PEDAGOGÓW SZKÓŁ SPECJALNYCH STOSOWANIE MOTYWACJI MORALNYCH I MATERIALNYCH, SŁUŻĄC RADĄ TYM, KTÓRZY POSZUKUJĄ JAK NAJLEPSZYCH METOD NAUCZANIA, WYCHOWANIA, OPIEKI G) PODEJMOWANIE WSZECHSTRONNYCH DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU PODNIESIENIE RANGI I POZYCJI SPOŁECZNEJ SZKOŁY SPECJALNEJ, HOSPICJUM, DOMU SPOKOJNEJ STAROŚCI.