Organ reprezentujący
ZARZĄD
Sposób reprezentacji
PAR. 11 STATUTU PKT. 1 - SKŁADANIE OŚWIADCZEŃ WOLI W ZAKRESIE ZWYKŁEGO ZARZĄDU, A TAKŻE PRAW I OBOWIĄZKÓW MAJĄTKOWYCH FUNDACJI, WYMAGA PODPISU PREZESA ZARZĄU FUNDACJI. PAR. 11 STATUTU PKT. 2 - W ZAKRESIE WYMAGANYM W PKT 1 PRZEZS ZARZĄDU MOŻE UDZIELIĆ PEŁNOMOCNICTWA W FORMIE PISEMNEJ INNYM OSOBOM.
Organ nadzoru
RADA FUNDACJI
Cel działania
PAR. 7 STATUTU CELEM FUNDACJI JEST 1. WSPIERANIE HARCERSTWA POLSKIEGO POPRZEZ GROMADZENIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH I MATERIALNYCH PRZEZNACZONYCH NA: A) FINANSOWANIE I WSPIERANIE ORGANIZACJI WYPOCZYNKU WAKACYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY, B) ORGANIZOWANIE I FINANSOWANIE SPORTU, TURYSTYKI ORAZ INNYCH FORM WYPOCZYNKU DZIECI I MŁODZIEŻY, C) WSPIERANIE DZIECIĘCEGO I MŁODZIEŻOWEGO RUCHU KULTURALNEGO ORAZ PROMOCJI KULTURY MŁODZIEŻOWEJ W KRAJU I ZA GRANICĄ, D) FINANSOWANIE I WSPIERANIE RÓŻNYCH FORM EDUKACJI KADRY HARCERSKIEJ, W TYM JĘZYKOWEJ, E) POMOC W ROZWIJANIU HARCERSKICH SPECJALNOŚCI I ZAINTERESOWAŃ TECHNICZNYCH ORAZ NAUKOWYCH, F) WSPIERANIE MŁODZIEŻOWEGO RUCHU EKOLOGICZNEGO I WSZELKICH PRZEDSIĘWZIĘĆ MAJĄCYCH NA CELU OCHRONĘ ŚRODOWISKA, G) UPOWSZECHNIANIE WIEDZY METODYCZNEJ I TEORETYCZNEJ O SYTUACJI MŁODZIEŻY W POLSCE I NA ŚWIECIE. 2. ORGANIZOWANIE WOKÓŁ IDEI FUNDACJI RUCHU SPOŁECZNEGO ORAZ AKTYWIZOWANIE NA JEJ RZECZ LUDZI NAUKI, KULTURY, OŚWIATY I BIZNESU W KRAJU I ZA GRANICĄ. 3. UPOWSZECHNIANIE WIEDZY TEORETYCZNEJ ORAZ OSIĄGNIĘĆ HARCERSTWA POLSKIEGO. 4. WSPIERANIE UDZIAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W BUDOWIE SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO. 5. INTEGROWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH WOKÓŁ WSPÓLNYCH CELÓW, W SZCZEGÓLNOŚCI WOKÓŁ PROBLEMATYKI EDUKACYJNO - SPOŁECZNEJ. 6. DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ POPULARYZACJI OBRONNOŚCI, TRADYCJI I HISTORII WOJSKA POLSKIEGO ORAZ SŁUŻBY WOJSKOWEJ. 7. PROMOWANIE -WSPÓŁDZIAŁANIA Z SAMORZĄDEM TERYTORIALNYM, ADMINISTRACJĄ RZĄDOWĄ ORAZ SEKTOREM GOSPODARCZYM W SZCZEGÓLNOŚCI W ZAKRESIE EDUKACJI, SPRAW DZIECI I MŁODZIEŻY ORAZ WYCHOWANIA, -IDEI ŚWIATOWEGO SKAUTINGU, W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ POPIERANIE MIĘDZYNARODOWEJ WSPÓŁPRACY PARLAMENTARZYSTÓW I POLITYKÓW W DZIEDZINIE EDUKACJI.