PRÓSZYŃSKI MEDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS
0000128404
NIP
5213207472
REGON
015213951

Podsumowanie

aktywa
40,2 mln
przychód
53,5 mln
zysk
3,2 mln
wartość firmy
65,8 mln
Podstawowe info
Województwo
MAZOWIECKIE
Miejscowość
WARSZAWA
Adres
UL. WINCENTEGO RZYMOWSKIEGO, 28
Kod pocztowy
02-697
Rejestracja
2002-09-17
Rozpoczęcie działalności
2002-09-01
Kapitał zakładowy
760000,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD SPÓŁKI
Forma prawna
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Forma własności
WŁASNOŚĆ KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
CZŁONEK ZARZĄDU JEDNOOSOBOWO
Organ nadzoru
RADA NADZORCZA

Podstawowe wyniki finansowe

Organizacja Prószyński media osiągnęła 53 471 464 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 53 128 528 zł. Pozostałe przychody to 342 936 zł.
Całkowite koszty wyniosły 49 981 364 zł.
Zysk netto wyniósł 3 147 164 zł.
Spółka wykazuje rosnące przychody w czasie. Średni wzrost przychodów wynosi 173 469 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 53 471 464 zł w 2022 roku.
• 57 493 619 zł w 2021 roku.
• 43 578 476 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają malejącą tendencję w czasie. Średni spadek zysków wynosi -146 927 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 3 147 164 zł w 2022 roku.
• 6 262 993 zł w 2021 roku.
• 2 095 405 zł w 2020 roku.

Wycena

Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Prószyński media wynosi 65 801 670 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 17 565 373 zł a 133 678 660 zł.
Wartość organizacji zmniejsza się w czasie. Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -541 073 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 65 801 670 zł w 2022 roku.
• 83 283 294 zł w 2021 roku.
• 55 843 905 zł w 2020 roku.

Bilans

Całkowita wartość aktywów Prószyński media wyniosła 40 178 047 zł.
a
ktywa trwałe to 2 696 417 zł.
a
ktywa obrotowe to 37 481 630 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 40 178 047 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 23 420 497 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 16 757 550 zł.
Organizacja powiększa całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni wzrost wartości aktywów wynosi 617 335 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 40 178 047 zł w 2022 roku.
• 43 143 248 zł w 2021 roku.
• 39 052 991 zł w 2020 roku.

Rentowność

Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 8%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 13%.
Marża operacyjna wyniosła 8%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

Zobowiązania Prószyński media wyniosły 16 757 550 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 40 178 047 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 42%.
Całkowite zobowiązania organizacji rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 709 351 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 16 757 550 zł w 2022 roku
• 16 606 922 zł w 2021 roku
• 14 506 369 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 42% w 2022 roku
• 38% w 2021 roku
• 37% w 2020 roku

Podatek dochodowy

Organizacja Prószyński media wykazała przychody na poziomie 53 471 464 zł.
Organizacja zarobiła 4 314 367 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 167 203 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 3 147 164 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 27% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -10 714 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 167 203 zł w 2022 roku
• 935 051 zł w 2021 roku
• 689 956 zł w 2020 roku

Organizacja Prószyński media wykazała zysk netto większy niż 97% organizacji z branży "Wydawanie książek".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 61% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 59% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 98% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku zmniejszają się w czasie. W 2022 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku powiększa się w czasie. W 2022 był wyższy niż 61% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 była wyższa niż 59% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku powiększa się w czasie. W 2022 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Udział w rynku zmniejsza się w czasie. W 2022 wynosił on 1%.


Historia powiązań


Udziałowcy

Prószyński Mieczysław posiada 398 udziałów, które stanowią 52.4% firmy.
Makowski Maciej posiada 131 udziałów, które stanowią 17.2% firmy.
Prószyńska Rządca Sonia posiada 87 udziałów, które stanowią 11.4% firmy.
Największym udziałowcem od 05.10.2023 jest Prószyński Mieczysław kontrolujący 52% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 12.01.2023 do 05.10.2023 był Prószyński Mieczysław kontrolując 52% udziałów.
W okresie od 04.01.2017 do 12.01.2023 najwięcej udziałów posiadał Prószyński Mieczysław . Jego udziały w tym czasie wynosiły 54%.

Podobne organizacje do PRÓSZYŃSKI MEDIA