SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD JEST WIELOOSOBOWY, SPÓŁKA JEST REPREZENTOWANA PRZEZ DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU LUB JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY, CZŁONEK ZARZĄDU REPREZENTUJE SPÓŁKĘ SAMODZIELNIE.
Realizacja inwestycji infrastrukturalnych i edukacyjnych
Współpraca z lokalnymi samorządami
Zastosowanie nowoczesnych technologii budowlanych
Wysokiej jakości materiały i park maszynowy
STRABAG Infrastruktura Południe to część uznanego, europejskiego koncernu budowlanego, który od 180 lat wyróżnia się jakością i doskonałością w sektorze budownictwa. W Polsce firma aktywnie działa od ponad 35 lat, nieprzerwanie umacniając swoją pozycję jako lidera w obszarze budownictwa ogólnego, inżynieryjnego oraz infrastruktury. STRABAG zrealizował rocznie ponad 15 tysięcy projektów na całym świecie, co podkreśla jego wszechstronność i zaawansowanie technologiczne. Firma koncentruje się nie tylko na standardowych przedsięwzięciach budowlanych, ale także na innowacyjnych projektach, które odpowiadają na dynamicznie rozwijające się potrzeby rynku budowlanego w Polsce. STRABAG zajmuje się m.in. budową dróg, obiektów użyteczności publicznej oraz infrastruktury transportowej, w tym projektowaniem i realizacją szkół oraz obiektów sportowych. Na szczególną uwagę zasługuje korzystanie przez firmę z nowoczesnych technologii budowlanych oraz materiałów wysokiej jakości, które gwarantują długotrwałość i funkcjonalność realizowanych projektów. Współpraca firmy z lokalnymi samorządami przekłada się na stworzenie ważnych inwestycji dla społeczności, takich jak nowa siedziba Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 26 w Lublinie, która zapewni komfortowe warunki edukacyjne dla uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. STRABAG angażuje wykwalifikowanych specjalistów i dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, co czyni z niego godnego zaufania wykonawcę w branży budowlanej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Strabag infrastruktura południe osiągnęła 872 304 332 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 863 713 311 zł. Pozostałe przychody to 8 591 022 zł.
Całkowite koszty wyniosły 804 275 145 zł.
Zysk netto wyniósł 59 438 166 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -6 150 260 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 872 304 332 zł w 2023 roku.
• 681 211 700 zł w 2022 roku.
• 644 369 957 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 7 911 880 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 59 438 166 zł w 2023 roku.
• 32 043 901 zł w 2022 roku.
• 16 693 387 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Strabag infrastruktura południe wynosi 64,96 mln zł.
EBITDA Strabag infrastruktura południe wynosi 80,01 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
9 174 776 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 64 959 789 zł w
2023 roku.
• 33 863 177 zł w
2022 roku.
• 20 712 976 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
10 200 777 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 80 014 905 zł w
2023 roku.
• 51 264 353 zł w
2022 roku.
• 39 423 079 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Strabag infrastruktura południe wynosi 968 842 664 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
149 553 776 zł a 2 180 760 831 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 33 603 150 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 968 842 664 zł w 2023 roku.
• 687 291 888 zł w 2022 roku.
• 577 295 744 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Strabag infrastruktura południe wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,446% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,12% w 2022 roku.
• 0,12% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 84 734 264
zł.
Koszty operacyjne Strabag infrastruktura południe wyniosły 798 753 522
zł.
Wynagrodzenia stanowią 11%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
spadają w czasie. Średni spadek wynagrodzeń wynosi
-803 696 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 84 734 264 zł w 2023 roku
• 76 663 756 zł w 2022 roku
• 71 788 030 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
11% w 2023 roku
•
12% w 2022 roku
•
12% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Strabag infrastruktura południe wyniosła 570 439 967 zł.
a
ktywa trwałe to 58 602 325 zł.
a
ktywa obrotowe to 511 837 642 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 570 439 967 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 199 405 035 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 371 034 932 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -9 428 423 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 570 439 967 zł w 2023 roku.
• 413 686 931 zł w 2022 roku.
• 325 216 421 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 10%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 30%.
Marża operacyjna wyniosła 8%.
Marża netto wyniosła 7%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Strabag infrastruktura południe wyniosły 371 034 932 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 570 439 967 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 65%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -17 502 825 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 371 034 932 zł w 2023 roku
• 273 720 062 zł w 2022 roku
• 217 293 453 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 65% w 2023 roku
• 66% w 2022 roku
• 67% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Strabag infrastruktura południe wykazała przychody na poziomie 872 304 332 zł.
Organizacja zarobiła 73 378 525 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 13 940 359 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 59 438 166 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1 733 884 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 13 940 359 zł w 2023 roku
• 9 094 245 zł w 2022 roku
• 4 836 561 zł w 2021 roku