WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA ŁODZI ŚRÓDMIEŚCIA W ŁODZI, XX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI, W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEG KONIECZNE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO TEŻ JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENI SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU.
Produkcja i dystrybucja wody pitnej dla mieszkańców Gostynina.
Odbiór i oczyszczanie ścieków z gospodarstw domowych i zakładów.
Prowadzenie badań jakości wody i ścieków w certyfikowanym laboratorium.
Realizacja projektu rozbudowy oczyszczalni ścieków z Funduszy Europejskich.
Utrzymanie ponad 60 km sieci wodociągowej i 44 km kanalizacji sanitarnej.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunalne w Gostyninie Sp. z o.o., założone w 1997 roku, pełni kluczową rolę w dostarczaniu wody oraz zarządzaniu odpadami ściekowymi na terenie Gostynina. Przedsiębiorstwo obsługuje około 19 tysięcy mieszkańców, zapewniając im stabilny dostęp do czystej wody dzięki dwóm ujęciom wodnym. Woda wydobywana jest z studni głębinowych, co zapewnia jej wysoką jakość, a proces uzdatniania bazuje głównie na tradycyjnej filtracji. MPK Gostynin nie tylko dystrybuuje wodę, ale także prowadzi mechaniczno-biologiczną oczyszczalnię ścieków, która jest odpowiedzialna za wywóz i oczyszczanie nieczystości z gospodarstw domowych oraz zakładów. Dodatkowo, przedsiębiorstwo prowadzi kompleksowe badania jakości wody i ścieków w swoim certyfikowanym laboratorium. W ramach rozwoju infrastruktury, MPK realizuje ambitny projekt rozbudowy oczyszczalni, będący częścią funduszy unijnych, co ma na celu poprawę jakości obsługi i dostosowanie do aktualnych norm ekologicznych. Długoletnie doświadczenie oraz wykwalifikowany zespół umożliwiają im efektywne zarządzanie siecią wodociągową i kanalizacyjną, co potwierdzają liczne udogodnienia i usługi, które oferują mieszkańcom.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie osiągnęła 7 683 435 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 7 649 864 zł. Pozostałe przychody to 33 571 zł.
Całkowite koszty wyniosły 8 360 908 zł.
Strata netto wyniosła 711 044 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 289 380 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 7 683 435 zł w 2023 roku.
• 7 539 595 zł w 2022 roku.
• 7 157 434 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -131 356 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -711 044 zł w 2023 roku.
• 100 616 zł w 2022 roku.
• 0 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wynosi -491 tys. zł.
EBITDA Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wynosi 295 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
108 345 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -491 104 zł w
2023 roku.
• 152 706 zł w
2022 roku.
• -301 574 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
101 020 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 295 452 zł w
2023 roku.
• 891 974 zł w
2022 roku.
• 445 474 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wynosi 16 763 055 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 62 084 078 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 414 424 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 16 763 055 zł w 2023 roku.
• 16 240 758 zł w 2022 roku.
• 15 235 133 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wynosi 0,62%. To oznacza, że firma ma szansę 0,62% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,087% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,62% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
• 0,33% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 3 998 942
zł.
Koszty operacyjne Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wyniosły 8 140 968
zł.
Wynagrodzenia stanowią 49%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
217 890 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 3 998 942 zł w 2023 roku
• 3 642 018 zł w 2022 roku
• 3 620 123 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
49% w 2023 roku
•
49% w 2022 roku
•
49% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wyniosła 21 181 961 zł.
a
ktywa trwałe to 18 578 800 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 603 161 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 21 356 341 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 15 695 400 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5 660 941 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 70 497 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 21 181 961 zł w 2023 roku.
• 20 431 586 zł w 2022 roku.
• 19 815 881 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -5%.
Marża operacyjna wyniosła -6%.
Marża netto wyniosła -9%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.5 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wyniosły 5 660 941 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 21 181 961 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 27%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -293 367 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5 660 941 zł w 2023 roku
• 6 015 723 zł w 2022 roku
• 5 864 534 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 27% w 2023 roku
• 29% w 2022 roku
• 30% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wykazała przychody na poziomie 7 683 435 zł.
Organizacja zarobiła -711 044 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -711 044 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -8940 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 25 230 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunalne w gostyninie wykazała zysk netto większy niż 22% organizacji z branży "POBÓR, UZDATNIANIE I DOSTARCZANIE WODY".
Organizacja wykazała przychód większy niż 44% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 22% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 27% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 26% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 26% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.05%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 22% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 44% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 53% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 37% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 22% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 27% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 26% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 26% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.05%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasta Gostynina
posiada 156954 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 08.02.2024 jest
Gmina Miasta Gostynina
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 06.12.2023 do 08.02.2024
była Gmina Miasta Gostynina
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 24.04.2023 do 06.12.2023 najwięcej udziałów posiadała Gmina Miasta Gostynina. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE W GOSTYNINIE