WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PUBLICZNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SKARBU PAŃSTWA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
JEŻELI ZARZĄD SKŁADA SIĘ Z WIĘCEJ, NIŻ JEDNEJ OSOBY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jest odpowiedzialny za zarządzanie największym polskimportem morskim, który odgrywa kluczową rolę w międzynarodowej i krajowej logistyce. Port Gdańsk składa się z dwóch głównych części: portu zewnętrznego i portu wewnętrznego. Port zewnętrzny jest w stanie przyjąć największe statki na świecie, natomiast uniwersalny port wewnętrzny umożliwia przeładunek każdego rodzaju ładunku, od kontenerów po surowce masowe. Port Gdańsk jest strategicznie położony, co zapewnia wyjątkową efektywność operacyjną dzięki rozbudowanej infrastrukturze drogowo-kolejowej oraz głębokowodnemu terminalowi o głębokości 17 metrów, który nie jest ograniczony przez pływy czy zalodzenie. Dzięki temu może obsługiwać zarówno największe statki oceaniczne, jak i codzienne połączenia z innymi mniejszymi portami.W ciągu roku przez port przepływa około 3626 statków handlowych, 2532 ciężarówek dziennie oraz 1440 wagonów dziennie. Port Gdańsk zajmuje 51% udziału w polskich przewozach morskich oraz 68% udziału w rynku kontenerowym w Polsce, zajmując drugie miejsce na Bałtyku pod względem przeładunków. Rozwój portu jest wspierany przez liczne inwestycje, które obejmują zarówno modernizację nabrzeży, budowę nowych terminali, jak i inwestycje w cyberbezpieczeństwo oraz ochrona środowiska. Ważną częścią działalności portu są również tereny inwestycyjne oraz wolny obszar celny, co przyciąga inwestorów poszukujących dogodnych warunków do prowadzenia działalności biznesowej.Jednym z najbardziej wyróżniających elementów Portu Gdańsk jest jego zaawansowany program inwestycyjny, który obejmuje znaczące projekty, takie jak remonty nabrzeży, budowę nowych struktur i usprawnienie systemów logistycznych. Warto podkreślić, że port ten nieustannie pracuje nad poprawą swojej infrastruktury oraz komunikacji, co zwiększa jego efektywność i możliwości przeładunkowe.
W skrócie
Zarządzanie największym polskim portem morskim
Obsługa największych statków oceanicznych
Przeładunek każdego typu ładunków
Inwestycje w rozwój infrastruktury
Duży udział w polskich przewozach morskich
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zarząd morskiego portu gdańsk osiągnęła 917 946 144 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 894 038 842 zł. Pozostałe przychody to 23 907 303 zł.
Całkowite koszty wyniosły 542 310 282 zł.
Zysk netto wyniósł 351 728 560 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 108 308 966 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 917 946 144 zł w 2023 roku.
• 662 819 934 zł w 2022 roku.
• 373 645 663 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 47 608 376 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 351 728 560 zł w 2023 roku.
• 249 600 059 zł w 2022 roku.
• 86 208 620 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zarząd morskiego portu gdańsk wynosi 3 259 122 389 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 240 244 053 zł a 6 614 634 948 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 372 933 784 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 3 259 122 389 zł w 2023 roku.
• 2 416 705 275 zł w 2022 roku.
• 1 385 963 166 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zarząd morskiego portu gdańsk wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zarząd morskiego portu gdańsk wyniosła 2 568 335 096 zł.
a
ktywa trwałe to 1 709 153 699 zł.
a
ktywa obrotowe to 859 181 397 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 2 568 335 096 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 653 658 737 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 914 676 359 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 271 497 933 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 2 568 335 096 zł w 2023 roku.
• 1 968 606 324 zł w 2022 roku.
• 1 668 032 131 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 14%.
Marża operacyjna wyniosła 41%.
Marża netto wyniosła 38%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zarząd morskiego portu gdańsk wyniosły 914 676 359 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 2 568 335 096 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 36%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 124 438 862 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 914 676 359 zł w 2023 roku
• 666 706 212 zł w 2022 roku
• 611 990 026 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 36% w 2023 roku
• 34% w 2022 roku
• 37% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zarząd morskiego portu gdańsk wykazała przychody na poziomie 917 946 144 zł.
Organizacja zarobiła 387 828 222 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 36 099 662 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 351 728 560 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 9% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 5 537 128 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 36 099 662 zł w 2023 roku
• 21 877 716 zł w 2022 roku
• 225 341 zł w 2021 roku
Organizacja Zarząd morskiego portu gdańsk wykazała zysk netto większy niż 100% organizacji z branży "Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi".
Organizacja wykazała przychód większy niż 100% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 100% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 83% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 86% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 100% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 100% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 100% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 100% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 47% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 83% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 86% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż NaN% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 100% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do ZARZĄD MORSKIEGO PORTU GDAŃSK