Rozpoczęcie działalności
1995-02-10
Organ reprezentujący
KRAJOWY ZESPÓŁ KOORDYNACYJNY
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W RZESZOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ MAJATKOWYCH UPOWAŻNIONYCH JEST DWÓCH CZŁONKÓW KRAJOWEGO ZESPOŁU KOORDYNACYJNEGO I SKARBNIK
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
CELEM STOWARZYSZENIA JEST STWARZANIE RAM ORGANIZACYJNYCH DO WSPÓLNEJ PRACY, WYMIANY MYSLI I DOŚWIADCZEŃ NAUCZYCIELI, WYCHOWAWCÓW ORAZ INNYCH OSÓB INSPIROWANYCH PEDAGOGIKĄ C. FREINETA, NA ZASADACH KREATYWNEGO WSPÓŁUCZESTNICTWA WSZYSTKICH CZŁONKÓW. STOWARZYSZENIE PRZYJMUJE, ŻE: - WYCHOWANIE JEST STWARZANIEM WSZYSTKIM PODMIOTOM EDUKACYJNYM SZANS ROZWOJU I TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI; - SZKOŁA JEST MIEJSCEM RZECZYWISTEGO RESPEKTOWANIA PRAW DZIECKA I ZASAD DEMOKRACJI; - SZKOŁA JEST MIEJSCEM ŻYCIA I PRACY, PRACY UMOTYWOWANEJ I TWÓRCZEJ, W KTÓREJ UCZEŃ ORAZ NAUCZYCIEL UCZESTNICZĄ AKTYWNIE I ODPOWIEDZIALNIE; - SZKOŁA OPIERA PROCES WYCHOWANIA NA DIALOGU, W KTÓRYM GŁOSY NAUCZYCIELI I UCZNIÓW SĄ JEDNAKOWO WAŻNE; - SZKOŁA JEST MIEJSCEM UMOŻLIWIAJĄCYM DZIECKU SWOBODNE WYPOWIADANIE SIĘ W RÓŻNYCH FORMACH EKSPRESJI; - TWORZENIE BOGATEGO "ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO" SPRZYJAJĄCEGO SAMODZIELNYM POSZUKIWANIOM JEST NIEZBEDNYM WARUNKIEM ROZWOJU ZARÓWNO UCZNIÓW JAK I NAUCZYCIELI; - OTWARTOŚĆ NA PROBLEMY INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ WSPIERA SZEROKO ROZUMIANĄ "EDUKACJĘ REGIONALNĄ" OPARTĄ NA PRAWIE DO ZACHOWANIA ROŻSAMOŚCI NARODOWEJ I ETNICZNEJ.